شناسهٔ خبر: 51119780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

موضوع تخلف وزارت نیرو دراجرایی نشدن برنامه ششم مربوط به گذشته است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه ظرفیت نیروگاهی فعال عمل کرده، گفت: موضوع تخلف وزارت نیرو دراجرایی نشدن قانون برنامه ششم توسعه مربوط به گذشته و دولت قبل است.

صاحب‌خبر -

 "علیرضا زندیان"  در باره  ارجاع پرونده تخلف وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه به قوه قضاییه در پاسخ به ایرنا  اظهار کرد:  نمایندگان مجلس ماده ۲۳۴ را برای موضوع تخلف عدم اجرای برنامه ششم اعمال کردند. این موضوع، آثار و تبعات ایجاد شده در بحث انرژی را که در دولت قبل اتفاق افتاده، مورد پیگیری قرار داده است.

وی اضافه کرد: امروز پس از بررسی‌های لازم و ارائه نظرات کارشناسی از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی این موضوع با ۱۵۵ رای موافق به قوه‌قضائیه ارجاع شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این موضوع مرتبط با دولت فعلی نیست، خاطرنشان کرد:  اجرای نشدن این قانون حوزه انرژی را تحت تاثیر قرار داده و با توجه به عدم‌ ذخیره‌سازی انرژی برق، نیاز توسعه و سرمایه‌گذاری این انرژی در ابعاد وسیع، مدیریت ویژه‌ای را می‌طلبید که در دولت قبل متاسفانه تامین انرژی به طور عادلانه در سطح کشور و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها به فراموشی سپرده شد.

وی گفت: اگر برنامه ششم به‌طور کامل اجرا می‌شد مطمئنا کشور با کاهش انرژی و در نهایت خاموشی در بخش‌های مختلف مصرف مواجه نبودیم.

نظر شما