شناسهٔ خبر: 51119624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرب‌الاجل یک ماهه معاون استاندار آذربایجان‌شرقی به مجری پایاب سد سهند

مراغه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی به پیمانکار شبکه پایاب سد سهند در هشترود یکماه فرصت داد تا ایستگاه « PS3» این طرح را تکمیل کند.

صاحب‌خبر -

جواد رحمتی روز سه‌شنبه در بازدید از این طرح اظهار داشت: با تکمیل و افتتاح این ایستگاه، زمین‌های کشاورزی روستائیان در «شکربلاغی» و «یله قارشو» از آب پشت سد بهره‌مند می‌شود.

فرماندار هشترود نیز توسعه کشاورزی هشترود را به تکمیل پایاب سد سهند وابسته دانست و بیان کرد: برای تجهیز هر هکتار از زمین‌های کشاورزی محدوده فاز یک این پایاب به آبیاری قطره‌ای یا بارانی، هر کشاورز ۱۰ میلیون تومان ‌و جهاد کشاورزی ۹ میلیون تومان به صورت بلاعوض کمک می‌کند و مابقی را نیز باید شرکت آب منطقه‌ای پرداخت کند.

امینیان اضافه کرد: اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده که  واحد عمرانی یک آن دارای ۲ ایستگاه پمپاژ اصلی و چهار ایستگاه فرعی است.

وی بیان کرد: تکمیل پایاب سد سهند می‌تواند نقش اساسی در ایجاد اشتغال و افزایش حجم و بهره‌وری تولیدات کشاورزی داشته باشد.

به گزارش ایرنا فاز نخست پایاب سد سهند سه هزار هکتار مساحت دارد که تاکنون بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است و اخیرا نیز با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تداوم طرح پایاب تخصیص یافت.

فاز پنجم پایاب سد سهند نیز یکهزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد که با مشارکت اهالی اجرا خواهد شد و مطالعات آن به زودی آغاز می‌شود.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.  

برچسب‌ها:

نظر شما