شناسهٔ خبر: 51118776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان:

توسعه اقتصادی و اشتغال در خوزستان دنبال می‌شود

اهواز- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: روند توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به طور ویژه در این استان دنبال می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: مهمترین موضوعی که باید به طور ویژه در استان خوزستان دنبال شود، روند توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی با توجه به پتانسیلی که در این استان بزرگ و پهناور وجود دارد، افزود: معیارهایی که می‌تواند باعث افزایش تولید و اشتغال در خوزستان شوند، دنبال خواهند شد.

فتوحی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز شهرک‌های کشاورزی از قبیل زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات به طور ویژه دنبال خواهند شد؛ همچنین در بحث خدمات نیز بانک‌های استان با توجه به منابعی که دارند باید وصولی‌ها با خروجی‌ها و تسهیلاتی که می‌دهند، همخوانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در خصوص اعطای تسهیلات بانک‌های خوزستان به دلیل اینکه شرکت‌ها از ظرفیت استان استفاده می‌کنند باید از فرصت این شرکت‌ها استفاده و بهره‌مند شد تا عمران و آبادی استان افزایش یابد.

فتوحی افزود: بحث اشتغال در بین فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مدنظر است؛ همچنین در بحث رشته‌های تخصصی، دستگاه‌های اجرایی باید با مؤسسات آموزش عالی برنامه داشته باشند که فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف چه در کشاورزی، صنعت، نفت، گاز، عمران و… بر اساس معیارها در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اهمیت تجارت در خوزستان با توجه به همجواری با عراق ادامه داد: تجارت و بازرگانی در خوزستان از موضوعات مهم است و با توجه به وضعیت خوزستان در همجواری با عراق باید این تعاملات بیشتر باشند.

فتوحی گفت: برنامه‌ریزی اساسی در بحث‌های تجاری یکی از موضوعات اساسی است که دنبال می‌شود؛ همچنین در بحث حمل و نقل و بنادر نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی وجود دارد که باید این بخش را رونق داد.

نظر شما