شناسهٔ خبر: 51118706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کوچکی‌نژاد در تشریح نشست کمیته امور اجتماعی و فرهنگی:

مسائل مالی هلال احمر، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای بررسی شد

رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هلال احمر، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای به دلیل عدم دریافت درآمدهای اختصاصی خود از سوی دولت دچار بحران مالی شده‌اند که این موضوع با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.

صاحب‌خبر -

جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست این کمیته گفت: این جلسه با حضور مدیران هلال احمر، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای برای بررسی بودجه این دستگاه ها در سال 1400 برگزار شد.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها در بخش درآمدی دچار مشکل شده‌اند زیرا دولت از محل واریز درآمدهای اختصاصی هلال احمر، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای به حساب خزانه، هیچ مبلغی را به آنها پرداخت نمی‌کند. به طور مثال سازمان فنی و حرفه‌ای 90 میلیاردتومان به حساب دولت واریز کرده اما دولت به آنها مبلغی را پرداخت نکرده است و اکنون این سازمان دچار بحران مالی شده تا حدی که حتی توانایی پرداخت هزینه آب و برق خود را ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: سازمان بهزیستی نیز براساس قانون باید مبلغی را از محل برخی تبصره‌ها از جمله جرائم راهنمایی و رانندگی دریافت کند اما با وجود تحقق درآمدها هیچ مبلغی به آنها پرداخت نشده است. حدود 16 هزار میلیارد تومان منابع تخصیصی بهزیستی بیشتر جزو درآمدهای اجتناب ناپذیر مانند حقوق و مستمری است و اکنون آنها دچار مشکل شده‌اند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: هلال احمر نیز به همین شکل دچار مشکل شده است، از محل جرائم تخلفات رانندگی باید 100 میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شد اما حتی یک میلیارد نیز پرداخت نشده است و اکنون این دستگاه‌ها دچار بحران مالی شده‌اند.

 رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بعد از بحث و بررسی مقرر شد، گزارش این دستگاه‌ها در صحن کمیسیون قرائت شود تا حداقل درآمدهای اختصاصی آنها توسط دولت پرداخت شود و اینگونه مشکل هلال احمر، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای تا حدودی مرتفع شود./

پایان پیام   

نظر شما