شناسهٔ خبر: 51118663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیپلمات اروپایی: ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش نویس متن توافق هسته‌ای کامل شده است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع اروپایی از پیشرفت قابل توجه در تهیه پیش نویس توافق در مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد ۷۰ تا ۸۰ درصد از پیش نویس متن توافق در مذاکرات هسته‌ای کامل شده است.

رویترز در ادامه به نقل از این دیپلمات ارشد اروپایی اعلام کرد: آنچه بر سر آن توافق صورت گرفته، نهایی نیست و احتمال دارد تغییر کند. وی همچنین گفت: ما نمی خواهیم ضرب الاجلی برای مذاکرات با ایران تعیین کنیم.

او همچنین گفت: موضوع سانتریفیوژ‌های پیشرفته در ایران حل نشده است. اگر ایران در مذاکرات وین جدیت نداشته باشد، با مشکل واقعی روبرو خواهیم شد.

همچنین بنابر گزارشها، دیپلمات‌های ارشد حاضر در مذاکرات، امروز (سه شنبه) بر ضرورت دستیابی به نتیجه‌ای پس از مذاکرات تأکید کرده و اعلام کردند نمی‌خواهند مهلت‌های مصنوعی برای مذاکرات تعیین کنند.

روز گذشته دیپلمات‌های اروپا، ایران و روسیه پس از نخستین نشست میان ایران و طرف‌های برجام پس از گذشت پنج ماه توقف مذاکرات، از دیدار انجام شده ابراز خوشبینی کردند.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در اظهارات خود بعد از هفتمین دور مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران در وین اعلام کرد که به آنچه در نشست شاهد آن بود، بسیار خوشبین است.

انریکه مورا درباره نتایج نشست دور هفتم مذاکرات وین گفت: «ما به دنبال شفاف سازی برنامه هسته‌ای ایران زیر ذره بین جامعه بین المللی هستیم و بر اساس آنچه در شش دور قبلی مذاکرات هسته‌ای با ایران توافق شد، کار را ادامه خواهیم داد.»

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، نشست کمیسیون مشترک برجام روز گذشته، هشتم آذر ماه حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما