شناسهٔ خبر: 51118585 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در بازدید مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران از هنرستان فنی و حرفه ای ناحیه ۲ ساری مطرح شد؛

درخواست تاسیس دبیرستان هنرهای زیبا در ساری

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از هنرستان فنی و حرفه ای ناحیه ۲ ساری، درخواست خود مبنی بر تاسیس دبیرستان هنرهای زیبا در شهرستان ساری را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «پریسا خورشیدی» در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران که در حاشیه شورای دبیران هنرستان فنی‌ و حرفه ای بعثت ناحیه ۲ ساری که با همراهی دهقان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، و کاظمی رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل صورت گرفت، ضمن تقدیر و تشکر از همکاران، هنرآموزان و پیشکسوتان این هنرستان که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شدند طی سخنانی گفت: قدمت تاسیس این هنرستان به ۶۲ سال پیش یعنی سال ۱۳۳۸ هجری شمسی برمی‌گردد که با یک رشته آغاز به کار کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۸ رشته طراحی و دوخت، تربیت کودک، شبکه و نرم افزار، معماری داخلی، فتوگرافیک، گرافیک، نقاشی و حسابداری به ۵۰۰ هنرجوی این هنرستان آموزش داده می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری با بیان اینکه ۸۶ همکار فرهنگی به عنوان عوامل اداری و آموزشی در این هنرستان مشغول به کارند، اظهار کرد: این هنرستان افتخارات زیادی را به خود اختصاص داده است. از جمله وجود معلم نمونه شهرستانی و استانی، هنر آموز دارای رتبه برتر جهانی، ۱۹ رتبه منطقه ای،یک رتبه استانی و یک رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری فردا و همچنین ۱۶ رتبه در جشنواره هنرهای تجسمی شواش از جمله افتخارات این هنرستان که ۷۶% هنرجویان آن در کنکور سراسری قبول شده‌اند، می باشد.

خورشیدی قدمت بالای تجهیزات و بنای هنرستان، میزان بالای هنر آموزانی که در سن بازنشستگی قرار دارند، ضعف سیستم های کامپیوتری و بروز نبودن آنها را از جمله مشکلات عمده در این هنرستان برشمرده و ضمن درخواست رفع این مشکلات خواستار اختصاص غرفه دائمی در یکی از بوستان های شهری برای ایجاد فروشگاه دائمی آثار هنرجویان، تامین تجهیزات رشته های پر مخاطب و همچنین تاسیس دبیرستان هنرهای زیبا در ساری شد.

شایان ذکر است پس از تجلیل از هنرآموزان این هنرستان که به کسوت بازنشستگی نائل شدند، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از کارگاه های این هنرستان بازدید کرد.

نظر شما