شناسهٔ خبر: 51118576 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس متوسطه اول شادگان

کارشناس متوسطه اول اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: طرح ایران مهارت در مدارس متوسطه اول برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسمی، کارشناس متوسطه اول اداره آموزش و پرورش شادگان در جلسه آموزش مهارت‌های کوتاه مدت موسوم به طرح ایران مهارت گفت: اولین جلسه همکاری‌های فی ما بین اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان به منظور اجرای طرح ایران مهارت برگزار شد.

او طرح ایران مهارت را شامل؛ دوره‌های ۶۰ ساعته آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: این طرح امسال در همه مدارس دوره متوسطه اول شهرستان اجرا می‌شوند تا دانش آموزان با مهارت‌های فنی و کاربردی آشنا شوند.

افضلی، کارشناس آموزش اداره آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان با ۳ نوع آموزش آشنا می‌شوند، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت موسوم به ایران مهارت، دوره‌های آزاد مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای و دوره‌های آموزشی بنیاد ICDL ایران ا ز جمله دوره‌های این طرح به شمار می‌روند.

او از جمله اهداف طرح را توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد زمینه‌های کسب و کار عنوان و تصریح کرد: از مزایای بهره مندی دانش آموزان از این طرح این است که گواهینامه بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت خواهند کرد و می‌توانند از امتیازات آن برخوردار شوند.

در این نشست سید صالح فاضلی؛ مدیر آموزش و پرورش، حداد پور؛ معاون آموزش متوسطه، افضلی؛ کارشناس آموزش اداره کل، صوفی؛ معاون ریاست سازمان فنی حرفه ای، رضایی؛ کارشناس حراست و جمعی از مدیران متوسطه اول و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

نظر شما