شناسهٔ خبر: 51118479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان اردبیل

اردبیل - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با هدف اشتغال مددجویان کمیته امداد ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های مشاغل خانگی و صنایع کوچک تولیدی پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال هدف گذاری کمیته امداد ایجاد فرصت اشتغال برای دو هزار نفر از مددجویان است تا با این حرکت خودکفایی و خوداتکایی خانواده‌ها فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره در حوزه اشتغال با استقبال روستاییان و ساکنان شهرهای کوچک به ویژه فعالان صنایع خرد و مشاغل خانگی روبرو شده است که سعی داریم از ظرفیت این تسهیلات در راستای منابع مورد نیاز اشتغال مددجویان استفاده کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و طرح اشتغال پایدار روستایی و مناطق محروم سعی بر این است تا با همکاری بانک‌ها منابع مورد نیاز تأمین و برای متقاضیان اشتغال پرداخت شود.

دشتی گفت: در حال حاضر به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال طرح‌های اشتغالزایی در اختیار بانک‌های عامل استان قرار گرفته تا با هدف گذاری اشتغال برای ۴ هزار نفر تسهیلات این بخش پرداخت شود.

وی بیان کرد: عمده کارآفرینان راغب به دریافت این تسهیلات هستند تا به عنوان سرمایه در گردش بتوانند از این منابع استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: قرار است به ازای جذب هر نیروی کار از خانواده کمیته امداد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارآفرینان و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی پرداخت شود تا پایداری اشتغال و درآمدزایی را شاهد باشیم.

دشتی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در تلاش است تا در کنار حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در بخش‌های تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی و خدماتی زمینه‌ای فراهم کند تا در بحث بیمه شاغلین با همکاری تأمین اجتماعی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قانونی را انجام دهد.

وی رویکرد کمیته امداد را توجه به معیشت و سرپناه مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش برشمرد و گفت: امیدواریم اقدامات و فعالیت‌های مناسبی را در این حوزه در سالجاری شاهد باشیم.

نظر شما