شناسهٔ خبر: 51118419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس:

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به افزایش سهمیه پزشکی تاکید کرد

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تاکید به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در دوره عمومی و تخصص خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی خضریان» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاران ایشان در کمیسیون اصل نود برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین موضوع درباره افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در دوره عمومی و هم در دوره تخصص بود که جمع‌بندی نظرات به کمبود پزشک در کشور تاکید داشت و لازم است وزارت بهداشت ظرفیت‌ها را افزایش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کمبود پزشک که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت، عنوان کرد: مقرر شد برای جبران کمبود پزشک کشور، متناسب با امکانات کشور ظرفیت‌ها به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به بررسی قانون برقراری عدالت آموزشی در جلسه امروز اظهار داشت: مطابق این قانون می‌بایست ۳۰ درصد از ظرفیت رشته پزشکی عمومی و دستیاری به پزشکان تعهدی و مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کرد اما این سهمیه در سال‌های اخیر رعایت نشده است.

خضریان با ذکر مثالی مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۰ در پذیرش رشته پزشکی تنها ۶ درصد و در رشته دندانپزشکی تنها ۸ درصد از ظرفیت به دانشجویان بومی اختصاص یافته است، تاکید کرد: در آزمون دستیاری تخصص هم سهمیه ۳۰ درصد رعایت نشده است.

خضریان درباره آئین نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها به عنوان دیگر دستور جلسه امروز توضیح داد: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان در خردادماه ۱۴۰۰ آیین نامه جدید تاسیس داروخانه تصویب شد، اما اجرایی نشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود درباره  اینکه وزیر بهداشت و درمان اعلام کرده است آیین نامه جدید داروخانه را قبول دارد، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت تاکید کرد با وجود همه موانع و شبهاتی که درباره اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، عزم وزارت بهداشت برای اجرای این آیین نامه قطعی است و هر جایی اشکالی دارد، برای برچیدن موانع پیگیری خواهد شد.

نظر شما