شناسهٔ خبر: 51118227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ایجاد پست قرنطینه بیماران کرونایی در مرزهای شلمچه و چذابه ضروری است

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: ایجاد پست قرنطینه بیماران کرونایی در مرزهای شلمچه و چذابه الزامی است همچنین تزریق دو نوبت واکسن و ارائه تست پی سی آر منفی دو شرط مهم برای تردد در مرز است.

صاحب‌خبر -

ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان، امروز در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، به موضوع کنترل هوشمند مرزهای خوزستان اشاره کرد و اظهار کرد:در مرزهای استان تنها افرادی اجازه تردد دارند که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده و تست پی سی آر منفی ۹۶ ساعت داشته باشند.

وی در خصوص کنترل مرزهای دریایی استان نیز گفت: همچون گذشته باید در ۲۰ مایلی بندرگاه‌های خوزستان از خدمه کشتی ها تست کرونا گرفته شود ضمن اینکه مکانی برای قرنطینه افراد بیمار باید آماده شود.

حیاتی کنترل مرزهای خوزستان را برای جلوگیری از انتقال سویه جدید ویروس کرونا بسیار مهم دانست و عنوان کرد: تجربه‌های قبلی ثابت کرده است ویروس کرونا در همه نقاط جهان قابل پخش و انتشار است لذا باید کنترل‌های بهداشتی را افزایش داد تا دامنه شیوع بیماری کمتر شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: مبنای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان طرح مدیریت هوشمند است. در این طرح وظایف تمامی ارگان‌ها به ویژه فرودگاه‌ها تعریف شده و بر این اساس به همراه دریافت بلیت باید کارت واکسیناسیون یا تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته نیز از مسافر درخواست شود در غیر این صورت با فرودگاه مربوطه برخورد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط کرونا در کشور به گونه‌ای است که نباید دچار عادی انگاری شویم گفت: اگر غفلت کنیم گرفتار موج جدید ویروس می‌شویم لذا باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت بیشتری در استان صورت گیرد.

حیاتی با تاکید بر پیگیری روند واکسیناسیون در استان خوزستان افزود: آموزش و پرورش استان الگوی موفقی در بازگشایی مدارس بوده و دستگاه‌های آموزشی استان می‌توانند از این الگو استفاده کنند.

وی بیان کرد: مدارس استان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، زدن‌ ماسک و الزامات بهداشت محیط آموزشی عملکرد خوبی داشته‌اند ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات بسیار مفیدی انجام داده است.

وی افزود: مبنای صدور دستورالعمل‌ها در خصوص محدودیت‌های کرونایی، ستاد کرونای استان است و دستگاه‌ها نباید در این زمینه به صورت بخشی عمل کنند زیرا این موضوع منجر به تعدد در تصمیم گیری خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان در ادامه وضعیت درمانی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید آمادگی لازم برای شرایط سخت را داشته باشیم تا در صورتیکه وارد چالش جدیدی شدیم با کمبود دارو مواجه نشویم.

وی گفت: سیاست دولت به گونه‌ای است که باید به سمت بازگشایی‌های هدفمند حرکت کنیم. خوشبختانه این بازگشایی‌ها در استان خوزستان شروع شده و تاکنون با موردی که ناقض پروتکل‌های بهداشتی باشد مواجه نشده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما