شناسهٔ خبر: 51118118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ینی مساوات مدعی شد: ارمنستان تنها ماند و زنگزور را پذیرفت/ روسیه از ایجاد این دالان حمایت می‌کند

ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان مدعی شد باکو در ۱۶ نوامبر ایروان را مجبور به پذیرش ایجاد دالان زنگزور در خاک ارمنستان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین  روزنامه ینی مساوات مدعی شد: دالان زنگزور ایجاد خواهد شد و ارمنستان هیچ حقی بر نظارت بر عبور و مرور از این دالان نخواهد داشت. روسیه تاکید دارد که این مسیر باید براساس توافق ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ گشوده شود و کنترل آن به عهده نیروهای مرزبانی روسیه خواهد بود.

به ادعای ینی مساوات، باکو پس از درگیری های ۱۵ و ۱۶ نوامبر، شرط آتش بس را پذیرش دالان زنگزور توسط ارمنستان تعیین کرده بود و با حمایت روسیه از خواست جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان نیز مجبور به پذیرش آن شده و در دیدار سران در ۲۶ نوامبر نیز این توافق را نهایی کرده اند.

ینی مساوات در عین حال تصریح کرده است: باکو به ازای گشایش دالان زنگزور برای رفع محاصره ارمنستان آماده نمی شود.

ینی مساوات افزوده است: ترکیه از جمهوری آذربایجان و روسیه درباره گشودن دالان زنگزور حمایت می کند و نیاز جدی به موضع ایران نیز احساس نمی شود. در نتیجه ارمنستان تنها مانده و مجبور به پذیرش شرایط موجود است.

همچنین به گزارش مدراتور، رجب طیب اردوغان در گفتگو با  شبکه "هابر ۷" گفت که الهام علی اف به وی اطلاع داده است که در دیدار سوچی ، مسایل احداث جاده و خط آهن به موازات رود ارس حل شده است. 

۳۱۱۳۱۱

نظر شما