شناسهٔ خبر: 51118055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیین تکریم و معارفه مسئول کانون خدمت رضوی سیرجان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مسئول کانون خدمت رضوی سیرجان، با حضور مدیر کانون خدمت رضوی استان کرمان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید کاظمی دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان در آئین تکرین ومعارفه دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان سیرجان، فرهنگ خادمیاری را نشأت گرفته از سیره رضوی عنوان کرد و گفت: خادمیاران رضوی به دنبال مردم داری و مردم یاوری هستند.

او، خدمت خادمیاران رضوی را در بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا شگفت انگیز ارزیابی کرد و گفت: فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با این بیماری، سبب شد که خادمیاران رضوی استان کرمان به کمک کادر درمان آیند و در این موضوع از قافله خدمت رسانی عقب نمانند.

دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان حضور ۸ هزار خادمیار در استان را مایه افتخار دانست و بیان داشت: این تشکیلات به صورت افتخاری در سراسر استان مشغول به خدمت است و خادمیاران به صورت تخصصی، همه نیاز‌های جامعه را پوشش می‌دهند.

محمد قلی زاده، مسوول موقوفات آستان قدس رضوی در استان کرمان و یزد، نیز کار خادمیاران رضوی را به مثابه رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: خادمیاران رضوی داوطلبانه به سمت مشکلات مردم حرکت می‌کنند و با تمام توان و تلاش خود، گره از کار نیازمندان می‌گشایند.

او تعداد موقوفات آستان قدس رضوی در استان‌های کرمان و یزد را ۳۱۶ مورد عنوان کرد و افزود: همت و تلاش آستان قدس رضوی این است که در بحث موقوفات باید به نیت واقف عمل شود و از موقوفه حفاظت و حراست نماییم.

امام جمعه سیرجان هم توفیق خدمت رسانی در آستان مقدس ثامن الحجج را ارزشمند دانست و گفت: خادمیاران رضوی باید بدانند این موهبت و عنایت از ناحیه امام رئوف است و با شکر گذاری و خدمت صادقانه، قدردان عنایت آن امام بزرگوار باشند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی، وظیفه شناسی را مهم‌ترین رکن خدمت رسانی عنوان کرد و افزود: خادمیاران رضوی باید بدانند در درگاه امام رئوف برای خدمت به نیازمندان جامعه سر از پا نشناسند و خود را وقف این موضوع کنند.

همچنین، از زحمات مهدی امامی پناه دبیر سابق کانون خدمت رضوی سیرجان تجلیل به عمل آمد و مسوولیت بر عهده حسین پور خراسانی سپرده شد.

در ادامه، سعید کاظمی دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان به همراه محمد قلی زاده مسوول موقوفات آستان قدس رضوی در استان کرمان و یزد، ضمن بازدید از این بیمارستان و حضور بر مزار واقف آن، گفت: متاسفانه این موقوفه مستهلک شده و باید با ظرفیت موجود به آستان قدس رضوی کمک نماییم و به احیاء این مکان بپردازیم.

قلی زاده حفاظت از موقوفات آستان قدس رضوی را خواستار شد و گفت: در مورد بیمارستان امام رضا (ع) باید به طور کامل نیت واقف اجرا شود.

او افزود: آستان قدس رضوی پیگیر تجدید بنای بیمارستان امام رضا (ع) است و این موضوع به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر بخش دیالیز، پاتوبیولوژی و اعصاب و روان این بیمارستان فعال می‌باشد.

بیمارستان حضرت امام رضا (ع) سیرجان یکی از موقوفات مهم و عام المنفعه آستان قدس رضوی است که توسط یک پزشک دلسوز به نام مرحوم دکتر حاج علی حاج صادقی وقف شده است.

انتهای پیام/س

نظر شما