شناسهٔ خبر: 51117973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دیدار سفیر ایران با تجار پاکستانی؛

تاکید بر ضرورت تقویت تجارت تهاتر میان ایران و پاکستان

خبرگزاری صداوسیما

سفیر ایران در پاکستان در دیدار با جمعی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی شهر مندی بهاءالدین بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ سفیر ایران در پاکستان در دیدار با جمعی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی شهر مندی بهاءالدین بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی ایران و پاکستان از طریق گسترش تجارت تهاتر و کالا به کالا میان دو کشور تاکید کرد.

<div id="video-display-embed-code_7317827"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3292149/7317827?width=400&height=300"></script></div>

"سید محمد علی حسینی" در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی شهر "مندی بهاءالدین" در ایالت پنجاب درخصوص راهکار‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور همسایه گفتگو کرد. طرفین در این دیدار راهکار‌های عملی برای ارتقا روابط اقتصادی دو کشور از جمله ضرورت ارتباط بیشتر بخش‌های خصوصی و تجار دو کشور برای شناسایی ظرفیت‌های موجود، گسترش تجارت در قالب تهاتر با هدف رفع موانع بانکی و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بیشتر برای تقویت روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سفیر کشورمان با اشاره به اشتراکات فراوان و روابط خوب ایران و پاکستان در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی گفت: ضروری است متناسب با این روابط عالی مناسبات تجاری نیز افزایش یابد.
وی با اشاره به سیاست مشترک دولت‌های ایران و پاکستان برای حمایت از بخش‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی افزود: اتاق‌های بازرگانی باید از فرصت بوجود آمده در تقویت روابط اقتصادی پس از امضای اخیر تفاهم نامه تجارت تهاتر میان دو کشور نهایت استفاده را کرده و گام‌های عملی برای افزایش مبادله کالا میان ایران و پاکستان بردارند.
حسینی با بیان اینکه دو کشور همسایه پیشتر تهاتر را در زمینه تبادل برق و برنج شروع کردند، اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال توسعه تبادل دیگر کالا هستیم و در این راستا ایران آمادگی دارد برخی از نیاز‌های خود از جمله برنج، نهاده‌های دامی و ماشین آلات نساجی را از پاکستان تامین کرده و در قبال آن محصولات تولیدی همچون سیب، میوه و خشکبار و فراورده‌های گازی را به این کشور صادر کند.
سفیر کشورمان همچنین از آمادگی ایران برای تامین نیاز‌های انرژی پاکستان در بخش‌های گاز، نفت و برق خبر داد.
طرفین تجارت تهاتر را راهکاری مناسب برای رفع موانع بانکی در تجارت دو کشور قلمداد کرده و افزودند: تجارت منهای دلار و استفاده از ارز ملی نیز از اهمیت بالایی در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور دارد که باید به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد.
تقویت مناسبات تجاری از جمله برگزاری نمایشگاه‌های کالا‌های ایرانی در پاکستان، تسریع روند احداث و تجهیز بازارچه‌های مرزی برای بهبود معیشت مرزنشینان دو کشور و افزایش گذرگاه‌های مرزی از دیگر محور‌های این نشست بود.
گفتنی است شهر مندی بهاءالدین از شهر‌های بزرگ پاکستان و یکی از قطب‌های کشاورزی این کشور به حساب می‌آید.

نظر شما