شناسهٔ خبر: 51117898 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نکات فنی خودرو

رایج ترین مواردی که باعث خرابی سریع باتری خودرو می شود

برخی کارهای رایجی وجود دارد که باعث می شود باتری خودرو دچار مشکلاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از مواقع پیش می آید که خودرو روشن نمی شود و برای رفع مشکل در ابتدا به سراغ باتری خودرو می رویم. بسیاری از کارها در رانندگی باعث می شود باتری زود خراب شود و باید اقدام به تعویض آن کرد. برخی کارهای رایجی وجود دارد که باعث می شود باتری دچار مشکلاتی شود.

از جمله آنها می توان به تجمع مواد ریخته شده در زیر صفحات، سولفاته شدن پس از استفاده طولانی مدت در حالت کم یا بدون شارژ، خوردگی در پایانه‌های مثبت یا منفی، اتصالات داخلی در اثر خوردگی آسیب دیده، خرابی جداکننده بین صفحات مثبت و منفی اشاره کرد که باعث اتصال کوتاه سلولی می‌شود.

همچنین صفحات آسیب دیده در اثر خوردگی و لرزش ناشی از رانندگی، سطح الکترولیت (مایع) پایین، کیس باتری آسیب دیده از دیگر موارد رایج در بروز مشکل باتری خودرو است.

۷ نکته برای نگهداری باتری خودرو

چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا باتری تا زمانی که ممکن است کار کند:

سینی باتری خودرو و پایانه‌های آن را حداقل ماهی یک بار از نظر خوردگی بررسی کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تمیز کنید.

بدون روشن کردن ماشین از رادیو، چراغ یا وسایل الکترونیکی ماشین خود استفاده نکنید. مطمئن شوید که باتری ماشین به درستی ایمن است و کابل‌ها در شرایط خوبی هستند.

باتری ماشین خود را در برابر دمای شدید محافظت کنید. به طور منظم از ماشین خود استفاده کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی ماشین را روشن نگه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک شارژر هوشمند مدرن برای حفظ وضعیت شارژ خوب باتری استفاده کنید. سطح آب باتری ماشین خود را به طور مرتب چک کنید و باتری ماشین خود را بیش از حد شارژ نکنید.

اگر تمام این قوانین را دنبال کردید، بدانید که می توانید از باتری برای مدت طولانی استفاده کنید. با این حال، اگر همه این کار‌ها را فقط برای اینکه متوجه شوید باتری زود از بین می‌رود انجام می‌دهید، ممکن است مشکل از دینام ماشین شما باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما