شناسهٔ خبر: 51117877 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

ایلان ماسک: تسلا سال آینده ربات‌های انسان‌نما را عرضه خواهد کرد

محمدمهدی روح‌الامینی

صاحب‌خبر -

بر اساس گفته‌های ایلان ماسک (Elon Musk)، رئیس شرکت تسلا (Tesla)، تا سال آینده‌ی میلادی اولین نسل از ربات‌های انسان نمای این شرکت روانه‌ی بازار خواهند شد.

در مراسم روز هوش مصنوعی کمپانی تسلا، ایلان ماسک از ربات تسلا رونمایی کرد. این دستگاه یک ربات انسان نما است که از بسیاری از فناوری‌های موجود در ماشین‌های تسلا برای انجام کارهایی مانند تهیه‌ی مواد غذایی یا اتصال پیچ و مهره به ماشین بوسیله‌ی آچار استفاده می‌کند. علاوه بر این، یک نمونه‌ی اولیه از این ربات قرار است سال آینده آماده و عرضه شود.

ربات تسلا در حدود 172 سانتی‌متر ارتفاع دارد و تقریباً 125 پوند وزن خواهد داشت. خوشبختانه، برای کسانی که از یک قیام احتمالی ربات‌ها بر علیه انسان‌ها می‌ترسند!، تیم تسلا در حال ساخت ربات به گونه‌ای است که هر کسی بتواند از دست آن به راحتی فرار کند و حتی به آسانی آن را کنترل نماید.

طبق مشخصات ارائه شده، تسلا بات قادر خواهد بود تا حداکثر با سرعت 5 مایل در ساعت حرکت کند. همچنین، این دستگاه قادر است تا حدود 45 پوند وسیله به همراه خود حمل نماید و قابلیت‌های متفاوت دیگری نیز دارد.

ربات تسلا از بسیاری از فناوری‌هایی که در خودروهای این کمپانی یافت می‌شود، استفاده خواهد کرد از جمله سخت‌افزار Full Self Driving که توانایی حرکت خودکار را به این دستگاه می‌دهد. اضافه بر این، تسلا بات مجهز به هشت دوربین و یک صفحه نمایش با کیفیت بسیار بالا در سر خود خواهد بود.

ماسک و تسلا قصد دارند تا این ربات جدید تسلا را به گونه‌ای توسعه دهند که بتواند کارهای خطرناک، تکراری و کسل‌کننده مانند خرید و حمل مواد غذایی یا تعمیر ماشین را انجام دهد. این ربات‌ها در حالت ایده‌آل به نیروی کار جوامع مدرن اضافه خواهند شد و بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور در سراسر جهان شاهد رفت و آمد اینگونه ربات‌ها باشیم!

اقتصاد چیست؟ اساس هر فعالیت اقتصادی بزرگی، نیروی کار است. وقتی کمبود نیروی کار وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟!

اگر همه چیز طبق برنامه‌های ماسک و تسلا به خوبی پیش برود، این ربات‌ها کمبود نیروی کار را از بین می‌برند و بدین ترتیب در سراسر جهان نیروی کار به اندازه‌ی کافی یافت خواهد شد که مطمئنا هدف و موفقیت بزرگی برای جامعه‌ی بشری خواهد بود.

ربات تسلا

تسلا در حال حاضر به طور کامل در حال کار روی ربات تسلا، با نام رمز Optimus Prime، می‌باشد. همچنین، این شرکت کسانی را که می‌خواهند بخشی از آینده‌ی هوش مصنوعی و توسعه‌ی تسلا بات باشند تشویق کرده است که به تیم آن‌ها بپیوندند.

ربات تسلا تنها یکی از پروژه های متعددی است که در کمپانی تسلا در حال انجام است. ساخت سایبرتراک الهام گرفته از Blade Runner نیز یکی دیگر از پروژه‌های متعدد این شرکت می‌باشد. با این همه، باید منتظر ماند و دید که آیا ایده‌های ایلان ماسک نهایی خواهند شد یا خیر؟ کسی چه می‌داند، شاید در آینده هر کدام از ما صاحب یکی از این ربات‌ها باشیم!

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به نظرتان پروژه‌ی ربات‌های تسلا موفق خواهد شد یا خیر؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما اشتراک بگذارید.

نظر شما