شناسهٔ خبر: 51117773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

مستند حیات وحش اردبیل ساخته می‌شود

اردبیل - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولید و پخش مستند حیات وحش استان اردبیل با همکاری صداوسیمای مرکز اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند عصر روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تولید آثار مستند حیات وحش اردبیل با عنوان پنجره‌ای رو به کوهستان در اردبیل اظهار کرد: این مستند ۴۵ دقیقه‌ای با همکاری صداوسیمای مرکز اردبیل تهیه و تولید شده تا زمینه پخش آن به شکل مطلوب و مناسب فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در این مستند سعی شده است تا تنوع زیستی استان اردبیل در معرض نمایش علاقمندان و مخاطبان قرار گیرد تا بیش از گذشته همه مردم با گونه‌های حیات وحش در این استان آشنا شوند.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل گفت: این مستند در چهار فصل و در مدت یک سال اخیر تولید شده که انتظار می‌رود در روزهای آینده از طریق رسانه ملی آماده پخش شود.

شهند بیان کرد: در این مستند سعی شده است تا تنوع زیستی حیات وحش استان اردبیل از منطقه مغان گرفته تا منطقه آق داغ خلخال مورد بررسی و همچنین تصویربرداری قرار گیرد تا زیبایی‌های این مناطق و تنوع گونه‌های جانوری و حیات بخش آن از پلنگ ایرانی گرفته تا کل و بزو سیاهگوش، خرس قهوه‌ای، کفتار و پرندگان ارزشمند دیگر به تصویر درآید.

وی ادامه داد: استان اردبیل با داشتن سه منطقه حفاظتی جزو استان‌های ارزشمند در کشور است که در فیلم مستند حیات وحش این موضوع به تصویر کشیده شده تا تنوع حیات وحش و زیستی در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل از همکاری خوب رسانه‌ها در انتشار مطالب و آگاهی بخشی به مردم در حوزه محیط زیست سالم و تنوع زیستی در سطح استان گفنت: امیدواریم این مستند سرآغاز تولید آثار ارزشمند دیگر در حوزه حفاظت محیط زیست اردبیل باشد تا ما بتوانیم قابلیت‌های بی نظیر این مناظق ارزشمند را به تصویر بکشیم.

نظر شما