شناسهٔ خبر: 51117731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ملکی خبر داد:

جزییات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران/ تعطیلی مهدهای کودک و برگزاری مجازی کلاس‌های درس در تمام مقاطع تحصیلی در روز چهارشنبه

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در روز چهارشنبه تمامی مهدهای کودک تعطیل خواهد بود و تمامی کلاس‌های درس در مقاطع ابتدایی و دبیرستان و دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران در پایان جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: ما از روز شنبه با توجه به اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌ می‌کردیم شرایط هوا برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرایط پایدار خواهد بود احتمالا آلود گی هوا خواهیم داشت و شاخص آلودگی بیش از 150 خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این پیش‌بینی دستورالعملی را ابلاغ کرده بودیم و امروز برای بررسی مجدد و ابلاغ دستورالعمل این جلسه را تشکیل دادیم.

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد معاینه فنی، جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رویت دارند، اعمال ممنوعیت تردد شبانه‌ تمامی خودروهای گازوییلی سنگین مانند کامیون‌ها، تریلی و ترکیب‌کننده‌ها، جلوگیری از کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله و شاخ و برگ درختان و ضایعات، استقرار پایگاه‌های سیار پزشکی مانند اورژانس و هلال احمر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ملکی تصریح کرد: تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و تمامی مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری، تعطیلی مهدهای کودک‌ها از طریق ادارات بهزیستی، موافقت با مرخصی والدین کودکان، تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در آلودگی هوا، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهرها، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی، انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز. همچنین توصیه کردیم کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری باشند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به آلودگی هوا این مصوبات برای روز پنجشنبه نیز اعمال خواهد شد. مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی پنجشنبه و جمعه وضعیت آب و هوا مناسب خواهد بود و برای روز های شنبه و یکشنبه دوباره جلسه خواهیم داشت و دستورالعمل را بازبینی خواهیم کرد.

نظر شما