شناسهٔ خبر: 51117714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش بین مسئول سازمان هواشناسی کردستان خبر داد:

بارش باران و وزش شدید باد در راه است

رامتین محمدی معین

پیش بین مسئول سازمان هواشناسی کردستان گفت:برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه وزش بارش برف و باران،وزش بعضاً شدید باد،مه و کاهش دید پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

خه بات قمری امروز(سه شنبه ۹ آذر)در گفتگو با ایسنا اظهار کرد:طبق بررسی آخرین نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی، هوای استان طی امروز پایدار بوده اما برای فردا به تدریج در اغلب نقاط استان سرعت وزش باد افزایش یافته و همراه با گردوخاک محلی خواهد بود.

وی افزود: سرعت وزش باد به ویژه در ارتفاعات،نیمه شمالی و شرقی استان مثل بانه،سقز،هزارکانیان،زرینه اوباتو،قروه،بیجار و دهگلان قابل توجه بوده، به ۲۵ تا ۳۰ متر بر ثانیه رسیده، بنابراین امکان خسارت به سازه های موقت و کم استحکام وجود دارد.

وی عنوان کرد:وزش باد به مدت یک شبانه روز( پیش از ظهر چهارشنبه تا پیش از ظهر پنج شنبه) خواهد بود لذا مردم بهتر است به بازرسی و محکم نمودن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اقدام کرده،از استحکام پوشش پلاستیکی گلخانه ها اطمینان یافته، همچنین از فعالیت های ورزشی متأثر از وزش باد در فضای باز ‌و تردد از کنار ساختمان های نیمه کاره بپرهیزند.

قمری ادامه داد:از اوایل شب چهارشنبه تا اواخر وقت پنج شنبه و بامداد جمعه سامانه بارشی وارد استان شده و در این مدت موجب بارش باران و برف،وزش گاها شدید باد،مه و کاهش دید و در گردنه ها و نواحی مرتفع سبب برف و کولاک می شود.

قمری بیان کرد:میزان بارش برای توابع شهرستان های بانه و مریوان و مناطق اورامان و سرشیو بیشتر بوده و امکان آبگرفتگی وجود دارد.

وی اضافه کرد:منطقه اثر سامانه بارشی برای روز چهارشنبه مناطق غربی استان،روز پنج شنبه در بانه،مریوان،سروآباد،سقز،سنندج،کامیاران،آویهنگ،بابارشانی،بهارستان،دهگلان،دیواندره،زرینه اوباتو،قاملو،قروه،موچش،هزارکانیان و یاسوکند و برای روز جمعه فقط در مناطق شرقی استان خواهد بود.

وی به امکان مسدود شدن جاده های روستایی، آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در غرب استان،بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و کاهش دید و لغزندگی جاده ها اشاره کرد و از شهروندان خواست از رفت و آمدهای غیرضرور خودداری کنند.

وی به کاهش محسوس دمای هوا بعد از خاتمه بارش در روزهای جمعه و شنبه اشاره کرده و تصریح کرد:طی این دو روز دماهای شبانه و صبحگاهی حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش یافته و در اکثر نقاط به زیر صفر خواهد رسید.

لازم به ذکر است در شبانه روز گذشته ایستگاه بابارشانی گروس با ۳/۹ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ایستگاه سلین اورامانات با ۲۱ درجه بالای صفر گرم ترین نقطه استان بوده است.

دمای هوای ایستگاه فرودگاه سنندج نیز در مدت مذکور بین ۱/۵ تا ۱۸/۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

به گفته قمری بیشترین سرعت باد استان در ۲۴ ساعت گذشته در قروه و به میزان ۱۲ متر بر ثانیه اندازه گیری شده است.

انتهای پیام

نظر شما