شناسهٔ خبر: 51117573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عصبانیت استاندار از عدم حضور اعضای شورا در جلسه استانداری کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- جلسه شورای اسلامی استان کرمانشاه برای انتخاب هیات‌رئیسه ناکام ماند و پنج عضو آن ترجیح دادند در راهروهای استانداری بمانند و جلسه را از رسمیت بیندازند؛ موضوعی که استاندار کرمانشاه را عصبانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار بود که در جلسه امروز سه‌شنبه شورای اسلامی استان کرمانشاه در سالن امید استانداری، اعضای هیات‌رئیسه جدید مشخص و انتخاب شوند.

پنج عضو این شورای ۱۳ نفره اما با کاندیداهای هیات‌رئیسه و اکثریت شورا مخالف بودند و به‌همین دلیل ترجیح دادند در راهروهای استانداری بمانند و جلسه را از رسمیت بیندازند تا انتخابات به تعویق بیفتد.

باوجود انتظار نیم‌ساعته استاندار، مخالفان حاضر نشدند اعضای جلسه را به ۹ نفر برسانند و جلسه را رسمی‌ کنند.

در نتیجه‌ این موضوع بود که صدای اعتراض استاندار بلند شد و او اعضای غایب را به «سیاسی‌کاری» متهم کرد.

«هوشنگ بازوند» در این جلسه با تشکر از حاضران تاکید کرد: مردم به‌خاطر «سیاسی‌کاری» به کاندیداهای شورا رای نداده‌اند بلکه خواسته آن‌ها عمران و آبادانی شهرها و روستاها بوده‌است.

او افزود: کسانی که به این مطالبه مردم بی‌توجه هستند و همچنان «سیاسی‌کاری» می‌کنند، فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشند زیرا رای مردم حق‌الناس است.

به‌گفته استاندار کرمانشاه، «شرکت نکردن در جلسات شورا و ترک این جلسات با هدف از رسمیت انداختن آن، بی‌احترامی به رأی مردم و اقدامی بسیار ناپسند است و کسانی که به‌نظر و خواسته مردم بی‌احترامی می‌کنند، مدیون حق‌الناس هستند.»

بازوند گفت: مردم از اعضای شورا کار و خدمت می‌خواهند و برای انتخاب رئیس و تلاش برای ریاست به آن‌ها رای نداده اند.

او اظهار کرد: متأسفانه در بخشی از شوراهای شهر و بخش‌های استان شاهد این بی‌احترامی نسبت به رای مردم هستیم و تاسف‌بار این‌که این اتفاق امروز در شورای اسلامی استان هم افتاده‌است.

بازوند در اعتراض به عدم حضور برخی از اعضای شورای اسلامی استان و از رسمیت افتادن جلسه، سالن امید را ترک کرد.

شورای اسلامی استان کرمانشاه ۱۴ عضو(هر شهرستان یک عضو) دارد اما شهرستان جوانرود هنوز نماینده خود را معرفی نکرده است. دست کم ۹ عضو از ۱۳ عضو فعلی باید تشکیل جلسه دهند و اعضای هیات رییسه را مشخص کنند.

طی چند ماه اخیر اعضای اقلیت شوراهای شهرهای مختلف استان برای اعلام مخالفت با اکثریت شورا و گزینه های هیات رییسه به «آبستراکسیون»(ترک جلسه برای از رسمیت انداختن آن) متوسل شده اند به طوری که شورای شهر مرکز استان هم گرفتار این موضوع شده و ابتدا در انتخاب هیات رییسه و اکنون در انتخاب شهردار عاجر مانده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما