شناسهٔ خبر: 51117572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی ایمنی زایی دز یادآور واکسن رازی کووپارس وارد فاز مطالعاتی شد

کرج- ایرنا- سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از آغاز ثبت نام داوطلبان مشارکت در مطالعه «بررسی ایمنی زایی و بی خطری دز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  روز سه شنبه روابط عمومی موسسه رازی، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی با اشاره به لزوم تزریق دز یادآور به دریافت کنندگان واکسن های کرونا  در کشور گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن حدود سه ماه از مطالعه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس و همچنین به لحاظ اینکه دریافت کنندگان واکسن در کشور لازم است دز یادآور را دریافت کنند، بررسی ایمنی زایی و بی خطری دز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم آغاز شده است.

وی درباره شرایط مشارکت در مطالعه یادآور شد: افراد واجد شرایط باید سه تا ۶ ماه از دز دوم واکسن سینوفارم آن ها گذشته باشد. البته در این مطالعه افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم به عنوان دز یادآور یک نوبت واکسن دریافت می کنند و اختصاص افراد به صورت تصادفی در یکی از دوگروه دریافت کننده واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-۱۹ تولید موسسه رازی  و گروه دریافت کننده واکسن سینوفارم خواهد بود.
فلاح مهرآبادی افزود: افرادی که چهار  تا ۶ ماه از دز دوم واکسن های رازی کووپارس، آسترازنکا، پاستوکوک و اسپوتنیک آن ها گذشته باشد هم واجد شرایط شرکت در مطالعه هستند و این افراد فقط واکسن رازی را به عنوان دوز یادآور دریافت خواهند کرد.

مردم برای اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی   http://Covpars۲.rvsri.ac.ir  مراجعه کنند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است. 

نظر شما