شناسهٔ خبر: 51117567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی:

دانشگاه بدون دانشجو مانند دریای بدون آب است

محمدرضا صبوریان

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت: دانشگاه بدون دانشجو مانند دریای بدون آب و باغ بدون گل است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که ظهر امروز، ۹ آذر در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: نظریه‌ای در روانشناسی وجود دارد مبنی بر اینکه کودک تا سن ۱۸ سالگی فردی است که والدینش از او خواسته‌اند، اما در دوره سنی ۱۸سال به بعد که دوران طلایی زندگی نام دارد چند اتفاق می‌افتد. در این دوران خداوند منبع وجودی ما را باز می‌کند و این‌ بار می‌توانیم فردی باشیم که خودمان می‌خواهیم و انتخاب شغل، رشته تحصیلی و ازدواج از اتفاقاتی است که در این دوره می‌افتد. این دوره هشت ساله در زندگی بسیار حساس است و دقیقا این دوران، زمانی است که ما در دانشگاه در خدمت دانشجویان هستیم. 

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه بدون حضور دانشگاه شور و نشاط ندارد، افزود: دانشگاه بدون دانشجو مانند دریای بدون آب و باغ بدون گل است. بنابراین جای خوشحالی دارد که شور و نشاط دانشجویان با حضور در دانشگاه را دوباره مشاهده کردیم. دانشجویان نیز باید قدر فرصت جوانی را بدانند و با آرمان‌خواهی و عدالت‌جویی که مقام معظم رهبری در اوصاف یک جوان مومن و انقلابی فرمودند، بتوانیم یک جامعه امام زمانی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام رضا عباس‌پور، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: برای این جلسه از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه دعوت کردیم اما انتظار چنین استقبالی را نداشتیم. این استقبال دانشجویان از جلسه دارای پیام است و این را نشان می‌دهد دانشجویان مشتاق هستند که در دانشگاه حضور پیدا کنند تا بتوانند وجوه علمی و اجتماعی خود را پرورش دهند. در ادامه فعالیت‌های حضوری دانشگاه نیز، در پنجشنبه هفته آینده روز دانشجو را خواهیم داشت که یک برنامه مفصل را برای آن روز ترتیب داده‌ایم. این برنامه با حضور میلاد دخانچی برگزار می‌شود و منتظر حضور تمام دانشجویان در آن برنامه هستیم. 

وی با اشاره به معرفی فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: در مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی چهار قسمت وجود دارد که شامل مجموعه‌های فرهنگی، دانشجویی، تربیت‌بدنی و مشاوره می‌شود. معاونت دانشجویی خدمات دانشجویی اعم از سلف‌سرویس، خوابگاه‌ها، نقل و انتقالات و صدور کارت دانشجویی را به دانشجویان ارائه می‌دهد و کمیته انضباطی نیز ذیل این معاونت قرار می‌گیرد و دانشجویان موظف هستند که از این طریق از خدمات دانشجویی استفاده کنند. در بخش فرهنگی نیز دانشجوها ذیل کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی فعالیت می‌کنند و مسائل مربوطه برگزاری جشن‌ها توسط دانشجویان برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم معاونان آموزشی، پژوهشی و مالی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز به معرفی موضوعاتی مانند نحوه انتخاب واحد، تخفیف شهریه و انجام مسائل پژوهشی در دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما