شناسهٔ خبر: 51117561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

اجرای طرح «دوشنبه ها با شهر» در منطقه ۲۰

طرح «دوشنبه ها با شهر» با هدف پاسخگویی و رسیدگی میدانی به درخواست های شهروندان برای دومین هفته با حضور شهردار منطقه ۲۰ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ محمدباقر فرهند رئیس روابط عمومی این منطقه گفت: پیرو بازدید شهردار تهران از منطقه ۲۰ و تاکید بر افزایش ارتباط مستمر با شهروندان، نخبگان، مساجد، اصناف، گروه های جهادی و خانواده های معظم شهدا، طرح دوشنبه با شهر توسط اداره عمومی منطقه پیشنهاد و با نظر مساعد معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران عملیاتی شد.

فرهند افزود: در هفته دوم اجرای این طرح با حضور سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری، رئیس پایگاه ملی میراث و گردشگری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرری، تعدادی از معاونین و مدیران منطقه در مسجد تاریخی افضلیه، در خصوص اهمیت مقاوم سازی و مرمت این مسجد تاریخی بحث و بررسی شد.

او ادامه داد: در این جلسه شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت تشکیل کارگروه تخصصی برای بررسی اجرای عملیات مرمت این مسجد تاریخی با همکاری پیمانکاران تخصصی میراث و نظارت کارشناسان میراث فرهنگی گفت: ضمن توجه به قوانین میراث فرهنگی می بایست با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری منطقه و خیرین و به صورت جهادی این اثر ارزشمند تاریخی که یادگار بانی این مسجد مرحوم حاج علی اکبر افضلی است، مرمت شود.

رئیس روابط عمومی این منطقه با بیان اینکه این مسجد زیبا و مینیاتوری از آثار استاد معماری سنتی ایران، مرحوم حسین لرزاده است، اظهار داشت: در ادامه این برنامه با حضور در آرامگاه مرحوم لرزاده مقرر شد با هماهنگی ورثه آن مرحوم، قرائت خانه این محل فعال و برای بازدید عموم آماده شود.

او افزود: حضور در کانون کرامت در محله صفائیه و بازدید از بخش های مختلف این مرکز از جمله درمانگاه، مراکز آموزشی، کتابخانه، سوله ورزشی، کارگاه های خوداشتغالی و کارآفرینی بانوان و فعالیت های جهادی برای حمایت از خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا از دیگر برنامه های این روز بود.

فرهند اضافه کرد: در پایان این برنامه به منظور تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگر، شهردار منطقه به همراه رئیس بنیاد شهید شهرری با حضور در منزل شهید محمدرضا مرادی با مادر این شهید گرانقدر دیدار و گفتگو کردند.

نظر شما