شناسهٔ خبر: 51117510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح صیانت از فضای مجازی برگشت خورد

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد که طرح صیانت به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شده است و کلیات طرح پس از بررسی این مرکز، در کمیسیون مشترک آن به رأی گذاشته شود.

طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی پیشتر با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگان منتخب کمیسیون‌های ویژه و تخصصی واگذار شده است. اخیراً دولت در نامه‌ای خواستار اعمال نظر‌های خود در این طرح شده که با ارجاع طرح مشهور به صیانت، نظر دولت هم باید در محتوای آن قرار بگیرد.

در نشست امروز کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مقرر شده مرکز پژوهش‌ها به مدت ۱۰ روز فرصت بررسی دارد.

نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک این طرح گفت که تلاش شد تا قید «اعمال ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی» برای الزام دریافت نظر دستگاه‌های ذیربط، کارشناسان، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصوبه امروز قرار بگیرد، اما او از اینکه برخی اعضای کمیسیون، این موضوع را با تفسیر خود بدون الزام دریافت نظر دستگاه‌های دیگر تصویب کردند، ابراز تأسف کرد. قزلجه این اقدام را نوعی عمل خلاف قانون آیین نامه داخلی مجلس توصیف کرد.

به عقیده برخی، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که با توجه به نام پیشین خود به طرح صیانت مشهور شده است، فعالیت‌های اینترنتی در بستر‌های خارجی را می‌تواند با مشکلاتی مواجه می‌کند که موافقان آن تأکید دارند این طرح به ساماندهی و تعیین ضوابط فعالیت در بستر‌های پیام‌رسان کمک‌زسان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما