شناسهٔ خبر: 51117425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم ۹ دی:

مقابله با فتنه ۸۸، جنگ اکبر در دفاع از انقلاب اسلامی بود

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی گفت: مقابله با فتنه ۸۸ که با هدف براندازی نظام صورت گرفت، جنگ اکبر در دفاع از انقلاب اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

علی محمد نائینی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری دهه بصیرت و حماسه ۹ دی که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: فتنه سال ۸۸، اقدام طراحی شده در کشورهای غربی بود که توسط عوامل داخلی اجرا شد، بنابراین تعبیر مقابله با فتنه از جنگ اکبر بی راه و اشتباه نیست.
وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، طراحی این فتنه از ۱۰ سال قبل از سال ۸۸ آغاز شده بود و دشمن برای اولین بار سلامت انتخابات آن سال را به خاطر شکست‌های قبلی خود خدشه دار کرد.
رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی گفت: دشمن تلاش کرد تا با القاء مهندسی شدن انتخابات، دستاورد حضور ۸۵ درصدی مردم و نمایش همبستگی ملی را به چالش کشیده و با بی‌ثبات کردن نظام، کشور را دچار چالش جدید کند.
وی تأکید کرد: جریان فتنه ۸۸، بسیار خطرناک و از نظر هدف مشابه با عملیات منافقین در تیرماه سال ۵۹ بود که تنها در شیوه اجرا با آن تفاوت داشت و در اصل، یکی از روش‌های انقلاب رنگی و براندازی بود که به مقابله کامل با نظام ولایی آمده بود.
نائینی تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ سخت‌افزاری بود ولی فتنه ۸۸، یکی از جنگ‌های پیچیده و خطرناکترین روش براندازی بود که در ایران اجرا گردید.
رئیس ستاد  ۹دی با اشاره به این که فتنه سال ۸۸ موجب شناخت واقعی نفاق خواص شد، افزود: در جریان فتنه سال ۸۸، برخی از یاران دهه شصت امام راحل به جنگ با حجت خدا و ولی فقیه آمدند و این نشان داد که گاهی در افراد بصیرت هست، ولی به دلیل نبودن صداقت، عمل آنان منافقانه می‌شود.
وی تأکید کرد: دشمنان ایران اسلامی در فتنه ۸۸ به طور قاطع، حرف از تغییر نظام زدند و در این شرایط بود که مردم با خداباوری و دشمن شناسی، وارد میدان شده و تهدید دشمن را به فرصتی برای همدلی و اتحاد در دفاع از ولایت تبدیل کردند.
نائینی مردم را مهمترین عامل اقتدار نظام اعلام کرد و افزود : هر جا که باورها به مردم رنگ باخت، برای کشور مشکل به وجود آمد و در مقابل، باور و اعتماد به مردم، سبب قدرت هر چه بیشتر کشور شد.
وی با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از ولایت فقیه موجب بی‌بصیرتی می‌شود، گفت: در جریان فتنه ۸۸ متأسفانه برخی از خواص از راه حق خارج و بازیگران فتنه در جبهه باطل علیه حق شدند.
رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی تصریح کرد: روح حماسه ۹ دی بصیرت، صداقت و استقامت است، اگر ویژگی‌های جریان این روز در تمامی مراحل زندگی وجود داشته باشد، به سرمنزل مقصود رسیده و انقلابی باقی خواهیم ماند.
وی حرکت مردم در ۹ دی سال ۸۸ را حماسه‌ای غیرقابل باور برای جهان و رسانه‌های بیگانه اعلام کرد و افزود: در آستانه سالروز حماسه ۹ دی باید از فرصت فضای مجازی برای تبیین این روز بزرگ استفاده و درس‌ها و آموزه‌های ۹ دی را به جامعه به ویژه نسل جود منتقل کرد.

نظر شما