شناسهٔ خبر: 51117396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار کلی بیماران کرونا در فارس از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشت

شیراز-ایرنا-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی،آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا سه شنبه نهم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده در آزمایشگاه ها، ۵۰۰ هزار و ۴۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

سیدروح اله حسینی‌ سه‌شنبه افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۱ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۴ هزار و ۲۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۲۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او با اعلام بستری ۱۴۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان های استان نیز، هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۶۳ نفراعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۲۰ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۶۷ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۵۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه تأکید کرد: پرهیز از هرگونه سهل انگاری و عادی پنداری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون، تنها راه ایمن سازی جامعه برای برون رفت از این بحران است.

  «سید وحید حسینی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست هم اندیشی مسوولان واحد های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، گفت: نهاد رهبری اقدامات اساسی و ریشه ای را انجام می دهد و همراهی مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با دانشگاه، می تواند برای تبلیغ شیعه، ولایت و نظام در میان قشر دانشجو، اساتید و کارکنان کمک کننده باشد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست با اشاره به ارتباط وسیع و مستحکم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با واحدهای مختلف دانشگاه، دلیل اهمیت فعالیت مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی را ارتباط مستقیم این واحد علمی با مردم و تاثیر بسیار زیاد آن بر جامعه، به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید مقامی» همچنین در خصوص راه اندازی طرح بهار نکو در سال ۸۹، اقدامات در حوزه خانواده و تاثیرات آن در سطح استان، نیروی انسانی، فعالیت های مرکز بهار نکو و دوره های آموزشی گزارشی به سرپرست دانشگاه ارایه داد.

او اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ طبق آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی، میزان طلاق استان فارس در نخستین سال ازدواج بین ۱۴ تا ۱۶ درصد بود که در حال حاضر این آمار به زیر سه درصد رسیده است و این نشانگر اجرای موفق طرح بهار نکو در استان است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: اقدامات ارزشمند در طرح بهار نکو، موجب افزایش مدت زمان زندگی زوجین شده است؛ به طوری که به مرور آمار طلاق در استان از سال اول به سال ‌های سوم، چهارم و پنجم کشیده شد و در حال حاضر نیز به سال‌ های هفتم، هشتم و حتی بالاتر رسیده است.

 مقامی مداخله مستقیم و هدفمند در مسائل اجتماعی را اثرگذار خواند و گفت: آمارهای موجود در استان، باعث توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مطرح شدن این طرح طی سه سال گذشته در این شورا و مصوب شدن آن شد که موجب شده سرفصل های اجرایی بهارنکو در سطح کشور نیز اجرا ‌شود.

نظر شما