شناسهٔ خبر: 51117234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سقوط استقلال و ثبات پرسپولیس در رده بندی جهانی و آسیایی

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی، پرسپولیس همچنان رتبه نخست ایران را در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۹ آذر) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۷ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه پنجم قاره کهن و ۱۱۱ جهان باقی ماند.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۳۰ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران باقی ماند.شاگردان فرهاد مجیدی با یک پله سقوط در جایگاه ۱۲ آسیا و با ۲ پله سقوط در سطح جهانی در رتبه ۲۲۸ قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۲۶ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. همچنین این تیم بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی در رتبه ۱۵ آسیا جای گرفت. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۱۱ پله صعود در رتبه ۲۳۶ قرار گرفته اند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، گل گهر سیرجان و پیکان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن با ۱۶۹۴ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۸۴ امتیاز در رتبه دوم جای دارد.

چونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۱۹ امتیاز در رتبه سوم است. تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با ۱۶۰۹ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رتبه چهارم قاره کهن قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۳ تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۰۸۳ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، تیم لیورپول انگلیس با ۲۰۰۰ امتیاز و منچسترسیتی با ۱۹۹۷ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.
رئال مادرید با ۱۹۸۳ امتیازو با یک پله صعود در رتبه چهارم جای گرفته و چلسی با ۱۹۶۷ امتیاز و با یک پله سقوط در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان ایستاده است.

بر اساس این رده بندی بارسلونا که پس از روی کار آمدن ژاوی روند مثبتی داشته است با ۳ پله صعود در رتبه ۱۶ جهان قرار دارد.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان؛

بایرن مونیخ
لیورپول
منچسترسیتی
رئال مادرید
چلسی
اینتر میلان
آژاکس
پاری سن ژرمن
ناپولی
اتلتیکومادرید

نظر شما