شناسهٔ خبر: 51117145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دلجویی از یک زندانی در ساوه؛

برخورد قانونی در انتظار متعدیان به حقوق زندانیان

علی فرقانی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به همراه رئیس کل زندانهای استان، رئیس دادگستری و دادستان ساوه و جمع دیگری از مسئولان قضائی با حضور در زندان ساوه از یک زندانی گلایه مند دلجویی کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی سه‌شنبه نهم آذرماه در جریان بازدید از زندان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور در زندان و ملاقات با زندانیان علاوه بر اینکه یک وظیفه شرعی و اخلاقی به شمار می‌رود، تکلیفی است که از سوی ریاست قوه قضائیه برای گره گشایی و حل مشکلات زندانیان به دادگستری های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به گلایه و شکایت یکی از زندانیان شهرستان ساوه گفت: در جریان بازدید از زندان ساوه با یکی از زندانیان که از نحوه رفتار و برخورد مدیران زندان گلایه‌مند بود دیدار و گفتگو بعمل آمد و پس از دلجویی و تفقد نگرانی او برطرف و رضایتمندی خود را از مجموعه زندان اعلام کرد هرچند در چند روز گذشته رئیس دادگستری و دادستان شهرستان نیز از او دلجویی کرده بودند.

او با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر رعایت حقوق شهروندی در داخل و خارج از زندان گفت: دستورالعمل مکتوب و مفصلی در این خصوص صادر شده و چنانچه به حقوق شهروندی و حقوق زندانیان تعدی شود، قانون فصل‌الخطاب است و از جنبه عمومی و یا با نظر شاکی برخورد صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خصوص دادرسی الکترونیک در استان نیز گفت: قوه قضائیه در سالهای اخیر به ویژه در سال جاری در خصوص دادرسی الکترونیک و رسیدن به عدالت با استفاده از فناوری در دادرسی بسیار متحول شده است.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از سیستم و هوش مصنوعی مزیت‌های فراوانی دارد، تاکید کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضائی، امکان نظارت هوشمند بر منابع انسانی، کاهش رفت و آمدها و هزینه های مردم از جمله مزایای مهم بهره گیری از سیستم دادرسی الکترونیکی است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دادگستری استان مرکزی در حوزه فناوری در دادرسی جزو استان های برتر کشور است، گفت: در سال‌جاری دادگستری استان مرکزی در حوزه هوشمندسازی و دادرسی الکترونیکی به عنوان دادگستری برتر کشور مورد تجلیل قرار گرفت و این تلاش  ادامه دارد تا عناوین برتر در تمامی حوزه‌ها کسب شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم دادرسی الکترونیکی با اشخاص حتی در منزل خودشان را اجرایی کنیم که برخی زیرساخت‌ها آماده شده و به دنبال توسعه این طرح هستیم. از سال گذشته حدود ۸۰ سامانه توسط قوه قضائیه طراحی و ابلاغ شده است که امیدواریم قوه قضائیه هوشمند و طرح تعالی دولت الکترونیک را در استان مرکزی اجرایی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما