شناسهٔ خبر: 51117116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت اصلاح و بازنویسی می شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت اصلاح و باز نویسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: رسیدگی به طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت در دستورکار جلسه عصر امروز این کمیسیون قرار داشت.

وی در تشریح جزئیات این طرح بیان کرد: براساس طرح مذکور به دولت اجازه داده می‌شود تا از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نفت روزانه تا 1 میلیون بشکه نفت خام به پیمانکاران در حوزه‌های تعریف شده در قانون تحویل دهد. این موضوع یعنی آنکه پیمانکاران در ازای اقدامات خود بجای منابع مالی، نفت خام دریافت کنند و آن را در بازار بفروش برسانند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح محورهای طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت  اظهار کرد: یکی از پیشنهادات این بود که 14.5 درصد سهم شرکت نفت یا سهم صندوق توسعه ملی از طریق دیگر فروش نفت تامین کند تا دولت بتواند نفت خام لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

مفتح اظهار کرد: در نهایت مقرر شد، طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت با توجه به پیشنهادات و انتقادات اصلاح و بازنویسی شود.

نماینده تویسرکان در مجلس تاکید کرد: در صورت عملی شدن طرح مذکور یک روش جدیدی برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور کلید خواهد خورد که با وجود تحریم‌های ظالمانه می‌توانیم پروژه‌های اجرایی و مهم را از طریق تهاتر نفت خام به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به دستورکار دیگر جلسه امروز کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: رسیدگی به طرح‌های اصلاح بند (چ) ماده 87 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، استفساریه بند (و) تبصره 2 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، استفساریه بند (ش) تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 کل کشور و  استفساریه بند(ز) تبصره(20) قانون بودجه سال 1400 کل کشور نیز در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

مفتح تاکید کرد: پس از استماع نظرات و ارائه پیشنهادات اعضای کمیسیون درباره این طرح‌ها قرار شد، برای بررسی بیشتر و جمعبندی نهایی به کمیته‌های مربوطه ارسال شوند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما