شناسهٔ خبر: 51117095 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کمره‌ای در پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان:

هزینه کردن در راه علم، سرمایه‌گذاری است نه خرج‌کردن

رئیس هیئت مدیره بنیاد دانشگاه تهران گفت: علوم پایه زود بازده نیست اما علم، اصل و ریشه است، بنابراین هزینه در راه پژوهش خرج‌کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود کمره‌ای در پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که عصر امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: حمایت از علم، دانش و عالم وظیفه کشور است اما اندیشمندان و ایده‌پردازان در جامعه ما نادیده گرفته می‌شوند و چه بسیار نوجوانانی که دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌اند اما به دلیل شایسته سالاری دیده نشده‌اند، بنابراین باید افرادی به منظور شناسایی و ارزیابی دانشمندان وجود داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد دانشگاه تهران با قدردانی از ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، اظهار کرد: امیدوارکردن جوانان و ترغیب آن‌ها به ماندن در کشور از کارهای ارزشمند این شخصیت بوده و با حمایت‌های بی‌دریغشان در پنجمین سال متوالی این جشنواره در حال برگزاری است.

کمره‌ای بیان کرد: برای اولین‌بار بخش خصوصی به یاری اندیشمندان آمده و بودجه‌های زیادی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌است و بر خلاف سایر سرمایه‌گذارن از بخش‌های علوم پایه حمایت ویژه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: علوم پایه زود بازده نیست اما علم، اصل و ریشه است. به طور مثال سرمایه‌گذاران اولیه تلفن‌های هوشمند اگر با دید بازدهی سریع وارد این عرصه می‌شدند کارشان بی نتیجه می‌ماند اما می‌بینیم بعد از گذشت سال‌ها حمایت از این ایده توانسته کل جهان را در بر گیرد بنابراین هزینه در راه پژوهش خرج‌کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد دانشگاه تهران در پایان عنوان کرد: در این جشنواره دو محور به علوم پایه شامل کرونا و هوش مصنوعی اضافه شده است که خوشبختانه نشان‌دهنده پیشرفت کشور در توجه به علوم پایه است.

انتهای پیام/۴۱۲۷

نظر شما