شناسهٔ خبر: 51117038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

متلاشی شدن باند سارقان مشتقات نفتی در جنوب تهران/ ۸ نفر دستگیر شدند

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: باند سارقان خطوط لوله انتقال انواع مشتقات نفتی توسط سربازان گمنام اداره کل اطلاعات جنوب تهران متلاشی و هشت نفر در این رابطه دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ظهر امروز در حاشیه اجرای ششمین مرحله طرح رعد فرماندهی انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: از زمان ارتقای حوزه ناجا در شهرستان ری توفیقات خوبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با جرائم خشن حاصل شده که موجب آرامش مردم و رضایتمندی عمومی در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در شهرری گفت: به دلیل سرقت کابل های برق توسط سارقان، شاهد قطعی های مکرر برق در محلات مختلف شهرستان بودیم که با پیگیری و برخورد جدی فرماندهی انتظامی سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: باند و شبکه سرقت از خطوط لوله انتقال انواع مشتقات نفتی توسط سربازان گمنام اداره کل اطلاعات جنوب تهران طی روزهای اخیر شناسایی و متلاشی شد.

توکلی با بیان اینکه هشت نفر در این رابطه دستگیر شده اند ادامه داد: اعضای این باند گسترده علاوه بر ری در سایر شهرستان های استان تهران نیز فعالیت دارند که تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری تمام اعضای این باند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه افراد این باند با خرید و یا اجاره زمین های اطراف لوله های انتقال مشتقات نفتی اقدام به حفر تونل های بزرگ می کردند، افزود: این افراد از طریق ایجاد شکاف در لوله ها اقدام به سرقت مشتقات نفتی می کردند که با هوشیاری و هماهنگی نهادهای مختلف نظامی، انتظامی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

معاون استاندار تهران با اشاره به کشف انبار نگهداری مواد پتروشیمی در شهرستان ری بیان کرد: افراد خاصی این مواد را از طریق بورس خریداری و پس از نگهداری در انبارهای شهرستان ری به قیمت های چند برابری به کارگاه های کوچک عرضه می کردند که پلیس اقتصادی مواد پتروشیمی را ضبط کردند.

توکلی با بیان اینکه نحوه توزیع مواد پتروشیمی در حال حاضر به سود واحدهای کوچک نیست، افزود: وزارت صمت در این حوزه باید تمهیدات لازم را داشته باشد تا این مواد به صورت مستقیم به دست کارگاه داران کوچک برسد و با ایجاد تعاونی ها مدیریت شود.

وی با اشاره به توفیقات خوب پلیس امنیت اقتصادی در سطح شهرستان ری، افزود: هم اکنون شاهد کشف افزایش کالاهای قاچاق از انبارهای ری و همچنین برخورد با خودروهای شوتی(قاچاق بر) در جاده های مواصلاتی شهرستان هستیم.

کاهش ۷۱ درصدی سرقت‌های خشن در شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان نیز در این مراسم اظهار داشت: در راستای اجرای ششمین طرح رعد، ماموران کلانتری های ۱۳ گانه شهرستان ری در ۴۸ ساعت گذشته عملیات های مختلفی داشتند که موفق به دستگیری 286 متهم و کشفیاتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۱۵۸ سارق حرفه ای و سه قبضه سلاح سرد و گرم در این مرحله از طرح رعد فرماندهی انتظامی شهرستان ری، گفت: ۱۶۸ فقره از اموال مکشوفه پس از شناسایی مالباختگان به آنان تحویل داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ری اضافه کرد: ۴۲ نفر از خرده فروشان مواد مخدر به همراه چهار کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی نیز در ششمین طرح رعد شهرستان ری دستگیر شدند.

جلیلیان با بیان اینکه ماموران ستاد فرماندهی شهرستان ری سه هزار لیتر انواع مشروبات الکی را از هفت فروشنده کشف و ضبط کردند، افزود: متهمان برای انجام روال قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی اعلام کرد: ۲ نفر از اراذل اوباش سطح ۲ منطقه جنوب تهران احضار و برای آنان اخطار صادر شده است و همچنین ۶ نفر از اراذل اوباش سطح سه منطقه نیز که تحرکاتی داشته اند دستگیر شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ری یادآور شد: مجموع اقدامات ستاد فرماندهی شهرستان ری موجب کاهش ۷۱ درصدی سرقت های خشن و ۱۲ درصدی سایر سرقت ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی شهرستان ری در کنار اقدامات سلبی دست به انجام اقدامات ایجابی نیز زده است، افزود: یک مرکز مشاوره در کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم(ع) ایجاد شده است که تاکنون ۷۰ فقره اختلافات خانوادگی به آن ارجاع و ۶۸ مورد آن موجب سازش طرفین شده است.

جلیلیان با اشاره به کاهش ۷۱ درصدی سرقت های خشن و ۱۲ درصدی سایر سرقت ها خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد پرونده های غیر امنیتی به معاونت اجتماعی کلانتری های ۱۳ گانه شهرستان ری ارجاع و موجب صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

نظر شما