شناسهٔ خبر: 51117026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عزیزی در واکنش به تهدیدات رابرت مالی:

اروپا بدون توجه به لفاظی و تهدیدات آمریکایی پای میز مذاکره بیاید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است ایالات متحده از اینکه دست ایران در مذاکرات پر است هراسیده و اقدام به تهدید علیه ایران در آستانه مذاکره کرده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لفاظی های اخیر رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در آستانه مذاکرات، گفت: کسانی که نقض عهد کرده و نتوانستند بر تعهدات خود باقی بمانند، حق ندارند در رابطه با مذاکرات، روند و جزییات آن نظر داده و دخالت کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا باید این واقعیت را بپذیرد که جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که با عربده و لفاظی های آنها بهراسد و آمریکایی ها نیز صرفا برای حفظ ابهت پوشالی خود این نوع رفتارها را که نوعی گنده گویی است انجام می دهند.

وی اضافه کرد: ایالات متحده دست ایران در مذاکرات را پر دیده و از قدرت و نفوذ کشورمان در حوزه منطقه و بین الملل با خبر هستند از این رو به ادبیات تهدیدی روی آورده اند که محلی از اعراب ندارد.

عزیزی همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق عمل کرده و دارای گفتمان قوی است، یادآور شد: رویکرد ایران استکبارستیزی بوده و که تبعات آن نیز برای آمریکایی ها گران تمام شده است همچنین آمریکا از اینکه کشورمان با کشورهای بزرگ پای میز مذاکره می نشیند، هراسان است.

وی در ادامه با اشاره به نوع تأثیر ادعاهای آمریکایی ها بر سیاست کشورهای اروپایی در جریان مذاکرات، گفت: اگر اروپایی ها مشی مستقلانه به خود گرفته و به منافع دولت و ملت های خود توجه کنند نباید اعتنایی به این گفتارهای آمریکایی ها داشته باشند اما اگر آنها نیز مثل همیشه خود را وابسته به سیاست های نظام سلطه نشان داده و منفعلانه عمل کنند، قطعا به گونه ای مثل آنها رفتار خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال همینکه اروپایی ها علیرغم اصرار آمریکا و تهدیدات آنها قصد مذاکره دارند به نظر قابل توجه می آید، البته جمهوری اسلامی ایران تمام ظرفیت های خود را در مسیر مذاکرات قرار نداده و در کنار آن تلاش داریم از دیپلماسی برای منافع ملی استفاده کنیم./

پایان پیام

نظر شما