شناسهٔ خبر: 51117003 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

۵ نکته برای تهیه لباس قبل از متولد شدن نوزاد در فصل زمستان

اگر قصد دارید برای نوزاد خود و یا برای یک نوزاد تازه متولد شده لباسی را مناسب فصل زمستان تهیه کنید حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید تا نکات مورد نیازتان در مورد خرید لباس نوزاد در فصل زمستان را به خوبی فرا بگیرید و یک خرید با کیفیت و به صرفه داشته باشید.

صاحب‌خبر -

خرید لباس برای نوزاد یکی از لذت بخش‌ترین کار‌ها خصوصاً برای خود مادر است. اما خرید لباس برای نوزاد چندان هم کار ساده‌ای نیست. حتی اگر می‌خواهید برای نوزاد تازه متولد شده هدیه‌ای تهیه کنید هم نمی‌توانید سرسری از این خرید رد شوید و حتماً باید نکاتی را بدانید تا یک کالای با کیفیت برای نوزاد بخرید. اگر قصد دارید برای نوزاد خود و یا برای یک نوزاد تازه متولد شده لباسی را مناسب فصل زمستان تهیه کنید حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید تا نکات مورد نیازتان در مورد خرید لباس نوزاد در فصل زمستان را به خوبی فرا بگیرید و یک خرید با کیفیت و به صرفه داشته باشید.

۵ نکته برای تهیه لباس قبل از متولد شدن نوزاد در فصل زمستان

۱) لباس راحتی نوزاد در زمستان

برای زمستان پیش رو باید لباس‌های مناسبی برای نوزادتان تهیه کنید و یکی از اولین چیز‌هایی که به آن نیاز خواهید داشت لباس‌های زیر دکمه هستند که اصولاً هم در تابستان استفاده میشوند و هم در زمستان. لباس نوزادی پسرانه و دخترانه برای روز‌های گرم تابستان و سرد زمستانی مناسب‌اند و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود انواع آن‌ها را از سایت دیجی‌استایل تهیه کنید.
لباس دیگری که در خانه و به عنوان لباس راحتی به نوزاد باید به پوشانید لباس‌های سرهمی هستند. سرهمی هم باعث گرم ماندن بدن نوزاد می‌شود. میتوانید از سرهمی‌های کلاهداری استفاده کنید که سر نوزاد را به خوبی گرم نگه میدارند. بلوز آستین بلند و شلوار هم حتماً برای نوزادتان تهیه کنید تا دچار سرماخوردگی نشود. خصوصاً میتوانید از بلوز شلوار‌های کرک‌ای استفاده کنید تا به خوبی بدن نوزادتان گرم بماند.

۲) لباس زمستانی مناسب خارج از خانه

۵ نکته برای تهیه لباس قبل از متولد شدن نوزاد در فصل زمستان

زمان‌هایی که که می‌خواهید از خانه خارج شوید و مجبور هستید نوزادتان را با خود ببرید باید به خوبی او را گرم نگه دارید تا هیچ مشکلی به وجود نیاید به همین منظور ابتدا باید زیردکمه و سرهمی نوزاد را به او بپوشانید. شما می‌توانید به انتخاب خودتان از بلوز شلوار کرکی هم به جای سرهمی استفاده کنید. پس از آن باید یک سویشرت کلاه دار و یک شلوار گرم یا یک شلوار بافتنی تن نوزادتان کنید و پس از آن باید از یک کاپشن برای گرم ماندن نوزاد استفاده کنید. فراموش نکنید پوشاندن جوراب ساق دار و دستکش از مهمترین قسمت‌های لباس زمستانی برای نوزاد است.
انواع بسیار زیبا و متفاوتی از لباس‌های بافت وجود دارد که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید یک یا چند مورد آن‌ها را تهیه کنید و برای روز‌های مختلف، به تن نوزاد دلبندتان بپوشانید. برای مثال این روز‌ها مدل جدید پیراهن بافتنی دخترانه نوزادی یا یک مدل پلیور و ژاکت، نوزاد زیبای شما را دوست‌داشتنی‌تر از همیشه نشان خواهد داد.

۳) نخ پنبه در زمستان

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد لباس بچه باید به آن توجه کنیم گرماژ یا ضخامت پارچه است. گرماژ لباس نوزاد باید عدد ۴۰ باشد و اکثر پارچه‌هایی که برای لباس نوزاد استفاده می‌شوند این ضخامت را دارند.
جدا از ضخامت همه ما شنیده ایم که می‌گویند جنس لباس نوزاد باید از نخ پنبه باشد. نخ پنبه یا همان کتن با داشتن روزنه‌های ریز امکان عبور و مرور هوا را به پارچه می‌دهد و به این صورت باعث میشود که پوست نوزاد بتواند به خوبی نفس بکشد و دچار حساسیت‌های مختلف نشود. جدا از این نکته این جنس می‌تواند رطوبت یا عرق را به خود جذب کند به این ترتیب می‌تواند جلوی بیماری‌های مختلف را بگیرد.

۴) کیسه خواب نوزاد

اگر نوزاد شما قرار است در فصل زمستان به دنیا بیاید به یک کیسه خواب گرم احتیاج خواهید داشت. کیسه خواب‌ها تنها مناسب زمانی که می‌خواهید نوزاد را بخوابانید نیستند و کاربرد آن‌ها بیشتر از این است. برای زمان‌هایی که می‌خواهید از خانه خارج شوید کیسه خواب‌هایی که دسته‌هایی مانند کیف دارند بسیار مفید هستند و به علاوه کیسه خواب بسیار گرم است و میتواند از ورود سرما به بدن نوزاد جلوگیری کند.
کیسه خواب‌های جدیدی که به بازار آمده مدل‌های بسیار مختلف و عروسکی دارد و حتی کودکانی که بیش از دو سال سن دارند هم از این کیسه خواب‌ها استفاده میکنند. حالا که از کیسه خواب صحبت شد، پیشنهاد می‌کنیم با توجه به این مطلب، لباس خواب مناسب نوزاد نیز تهیه کنید تا کودک با آرامش بهتری به خواب برود.

۵ نکته برای تهیه لباس قبل از متولد شدن نوزاد در فصل زمستان
اکثر افراد زمانی که می‌خواهند در فصل زمستان با نوزادشان به خارج از خانه بروند پس از پوشاندن لباس کامل به نوزاد او را درون کیسه خواب قرار میدهند و با خود میبرند. کیسه خواب‌ها مزیت دیگری هم دارند و آن این است که شما دیگر نیازی به چک کردن نوزاد ندارید و مطمئن هستید که پتو از روی نوزاد کنار نمیرود.

۵) بافتن لباس‌های زمستانی

لباس‌های بافتنی و خصوصاً لباس‌های ریز بافت از این جهت برای نوزاد بسیار مناسب اند که می‌توانند گرما را در میان روزنه‌های خود نگه دارند و جلوی خروج گرمای بدن نوزاد را بگیرند. برای اینکه یک لباس بافتنی زیبا برای نوزادتان داشته باشید میتوانید با یاد گرفتن انواع روش‌های بافت لباس‌های بسیار زیبایی برای نوزاد خودتان ببافید و با این روش اطمینان پیدا کنید که از کلاف‌هایی استفاده می‌کنید که برای پوست نوزاد کوچکترین حساسیتی نداشته باشند و جنس نرمی داشته باشند. در واقع لباس‌های بافتنی چه برای نوزاد و چه برای افراد بالغ از گذشته تاکنون زیبایی و خاص بودن خود را حفظ کرده و جدا از این نکته می‌توانند برای فصل سرد زمستان بسیار مناسب باشند.

نویسنده: سارا اقبالی

نظر شما