شناسهٔ خبر: 51116932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بافت های با ارزش روستایی بهسازی می شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: دو میلیارد تومان اعتبار ملی برای بهسازی بافت با ارزش ۲ روستای خراسان جنوبی تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال برای بافت با ارزش روستا‌های نایبند شهرستان طبس یک میلیارد تومان و چنشت شهرستان سربیشه یک میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی افزود: اعتبار پیشنهاد و مصوب شده برای روستای نایبند، در صورت تکمیل عملیات اجرای شبکه گاز و اجرای شبکه فاضلاب، کف سازی معابر نیز شروع می‌شود.

به گفته  تنها، در روستای چنشت سربیشه این اعتبار پیشنهاد و مصوب شده در صورت تخصیص، کف سازی بافت با ارزش اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: در طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی از طریق حفاظت و احیاء ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری روستا به شیوه‌ای مناسب برای شناسایی و توسعه کالبدی - فضایی روستا اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: روستای نایبند در بخش دیهوک شهرستان طبس دارای ۴۲۷ نفر جمعیت است که بازنگری طرح در این روستا سال ۹۶ اجرا شده و سال ۹۰ طرح آغاز شده است.

تنها با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: ۲۱ هزار و ۴۲۴ مترمربع جداره سازی، ۳۰ مترمربع بهسازی ساباط، هزار و ۳۵۰ متر ناودانی، ۹۷۰ مترمربع آزاره آجری و سنگی، هزار و ۲۶۸ مترمربع رخ بام و نمای مشبک آجری، ۶۵۰ مترمربع تخریب و بازسازی دیوار فرسوده و ۳۹۳ مترمربع اجرای دیوار ۲۰ سانتی تاکنون انجام شده است.

وی همچنین از هزینه کرد ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و گفت: تاکنون زیرسازی و آسفالت معابر به متراژ ۱۳ هزار و ۸۳۱ مترمربع و ۷۵۰ مترمربع تسطیح و رگلاژ و آماده سازی معابر و ۵۰۰ مترمکعب سیل برگردان در این طرح اجرا شده است.

تنها گفت: روستای چنشت از بخش مود شهرستان سربیشه دارای هزار و ۱۵۷ نفر جمعیت است که بازنگری طرح سال ۹۲ و اجرای طرح سال ۸۴ انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده در این روستا را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی اجرای هزار و ۸۷۵ مترمربع سنگ فرش معابر، شش هزار و ۲۷۰ مترمربع جداره سازی، ۱۵۰ مترمربع اجرای نمای کاهگل، ۲۰۰ مترمربع ازاره آجری و سنگی، ۴۰۰ مترمربع رنگ آمیزی سطوح و هزار و ۵۰۰ مترمربع قاب گچی را از جمله عملیات اجرا شده در بافت با ارزش این روستا برشمرد.

تنها از هزینه کرد ۷۹۶ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۵۶۰ مترمربع زیرسازی، چهار هزار مترمربع آسفالت معابر، ۶۵۰ مترمکعب عملیات خاکی، یک دهانه در دو مرحله توسعه پل و هزار و ۷۴ مترمربع دیوار سنگی اجرا شد.

وی با بیان اینکه احیای بافت با ارزش روستای فورگ شهرستان درمیان سال ۹۵ به پایان رسیده است، گفت: اجرای طرح بافت باارزش خور خوسف، نایبند طبس و چنشت سربیشه در حال اجرا است.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما