شناسهٔ خبر: 51116701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک کارگاه آلاینده و غیر مجاز ذوب مواد پلاستیکی در پاکدشت پلمب شد

تهران- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: یک کارگاه غیرمجاز که با ذوب مواد پلاستیکی، موجب آلودگی هوا می‌شد در پاکدشت شناسایی و پلمب شد.

صاحب‌خبر -

محمودرضا سعیدپور روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی اجرای طرح گشت و پایش‌های شبانه یگان حفاظت اداره محیط زیست پاکدشت در شرایط اضطرار آلودگی هوا، ماموران با مشاهده دود ناشی از فعالیت غیراصولی یک واحد غیرمجاز ذوب گونی و مواد پلاستیکی نسبت به بازدید این واحد اقدام کردند.
وی افزود: این واحد با وجود ابلاغ اخطاریه‌های متعدد مبنی بر توقف فعالیت، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد که به دلیل استمرار مزاحمت و ایجاد آلودگی برای ساکنین منطقه، این واحد غیرمجاز بر اساس قوانین و مقررات پلمب و از فعالیت آن جلوگیری شد.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده۱۲ قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست مکلف به تعیین و شناسایی مشاغل آلاینده بوده و در صورت عدم اجرای مفاد این ماده توسط واحد مذکور، سازمان از اداره فعالیت آن جلوگیری کرده و متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه سال جاری، گروه های گشت و پایش اداره محیط زیست به صورت شبانه روزی فعال هستند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده  هرگونه تخلفی که باعث تهدید و تخریب محیط زیست می شود بلافاصله موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما