شناسهٔ خبر: 51116559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مفتح در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه:

طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت بررسی شد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت در جلسه امروز این کمیسیون بررسی شد که براساس آن دولت می‌تواند از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نفت روزانه تا ۱ میلیون بشکه نفت خام به پیمانکاران تحویل دهد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: در بخش اول جلسه طرح‌های اصلاح بند (چ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، استفساریه بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، استفساریه بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور رسیدگی و  استفساریه بند(ز) تبصره(۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از بحث و بررسی و ارائه نظرات و پیشنهادات نمایندگان در خصوص این طرح‌ها مقرر شد، برای بررسی بیشتر و جمعبندی نهایی به کمیته‌های مربوطه ارسال شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به بررسی طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت در بخش دوم نشست امروز این کمیسیون اظهار کرد: براساس این طرح به دولت اجازه داده می‌شود تا از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نفت روزانه تا 1 میلیون بشکه نفت خام به پیمانکاران در حوزه‌های تعریف شده در قانون تحویل دهد. این موضوع یعنی آنکه پیمانکاران در ازای اقدامات خود بجای منابع مالی، نفت خام دریافت کنند و آن را در بازار بفروش برسانند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در خصوص این طرح بحث و بررسی بسیاری انجام شد، یکی از پیشنهادات این بود که 14.5 درصد سهم شرکت نفت یا سهم صندوق توسعه ملی از طریق دیگر فروش نفت تامین کند تا دولت بتواند نفت خام لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

وی تاکید کرد: در پایان جلسه مقرر شد، طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت با توجه به پیشنهادات و انتقادات اصلاح و بازنویسی شود. در صورت عملی شدن این طرح یک روش جدیدی برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور کلید خواهد خورد که با وجود تحریم‌های ظالمانه می‌توانیم پروژه‌های اجرایی و مهم را از طریق تهاتر نفت خام به سرانجام برسانیم./

پایان پیام

نظر شما