شناسهٔ خبر: 51116545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۹ آذر؛

جزئیاتی از تماس تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه در صفحه رئیسی / توئیت ضرغامی از همایش فعالان گردشگری ایران و عراق / خبر خاندوزی از رسیدگی به شکایت تولیدکنندگان درباره مالیات

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آنها هستند.

بیشتر بخوانید

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور جزئیاتی از تماس تلفنی ایشان با همتای فرانسوی را در فضای مجازی منتشر کرد:

"آقای «امانوئل مکرون» در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی درباره مبارزه مشترک با کرونا، همکاری‌های منطقه‌ای و گفت‌گو‌های هسته‌ای به تبادل نظر پرداخت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران:
ایران همواره به تعهدات خود در موضوع هسته‌ای پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار‌ها پایبندی ایران را تأیید کرده است.

[با طرح این سوال که چرا با وجود پایبندی ایران به برجام و انجام تعهداتش، آمریکا نقض عهد کرد و اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود عمل نکردند]: باید از کسانی که نقض عهد کردند پرسید چرا آنان به تعهدات خود پایبند نبودند؟ و ما بار دیگر تأکید می‌کنیم به تعهدات خود پایبند هستیم.

اعزام یک تیم جامع به مذاکرات بیانگر اراده جدی ایران در این مذاکرات است.

از شما می‌خواهم در همکاری با دیگر کشور‌های حاضر در وین، تلاش کنید با لغو تحریم‌های ظالمانه و انجام تعهدات از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، مذاکرات به نتیجه برسد.

امروز همه دنیا می‌دانند که ناقضان برجام چه کسانی هستند و آن‌ها باید به تعهدات خود بازگردند.

 شرایط فعلی نتیجه عمل نکردن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام است.

[با اشاره به سفر اخیر مدیر کل آژانس انرژی اتمی به تهران و اعلام وی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود]: مدیرکل آژانس انرژی اتمی در ایران هیچ سخنی از عدم پایبندی ایران به تعهدات بیان نکرد و ما اکنون نیز آماده‌ایم به همکاری کامل خود با آژانس ادامه دهیم.

کسانی که نقض عهد را در برجام آغاز کرده‌اند، باید اعتماد طرف مقابل را جلب کنند تا مذاکرات به صورت واقعی و نتیجه‌بخش پیش برود.

[با اشاره به گفتگوی خود با رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین و چشم‌انداز روشن حل مسائل]: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بردارند و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل کنند به هیچ عنوان نگران انجام تعهدات از جانب ایران نباشید، چون بار‌ها در عمل نشان داده‌ایم به تعهدات خود پایبند هستیم.

ایران در مذاکرات نتیجه‌گرا است و گفتگو‌ها باید به لغو تحریم‌ها منجر شود.

رئیس جمهور فرانسه:
[با محکوم کردن خروج آمریکا از برجام]: برجام را مسئولیت مشترک خود می‌دانیم و همواره تلاش کردم که همه طرف‌ها به چارچوب برجام برگردند.

در این زمینه مذاکراتی نیز با رئیس جمهور آمریکا داشته‌ام و مصمم به ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه هستیم.

فرانسه مایل است تا گفتگو با ایران برای پیشرفت در حل و فصل مسائل را ادامه دهد."

پست رئیسی

سید عزت الله ضرغامی، وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص همایش فعالان گردشگری ایران و عراق نوشت:

"همایش فعالان گردشگری ایران و عراق را در سنندج، کرمانشاه و مشهد برگزار کردیم.
در این نشست‌ها بخش خصوصی امتحان خوبی پس داد.
راهبرد اولویت همسایگان، مبنای برنامه‌ریزی و اقدام است."

توئیت ضرغامی

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی درباره شکایت‌های تولیدکنندگان و روند رسیدگی به آن توئیتی را منتشر کرد:

"به مرکز دادخواهی مالیاتی ابلاغ شد شکایت‌های تولیدکنندگان درباره مالیات باید در کمتر از یکماه بسرعت رسیدگی شود. نظارت وزارت اقتصاد بر روند شکایات مالیاتی هم از دیروز سامانه‌ای شد تا سفارش و توصیه در مسیر رسیدگی پرونده‌ها کاهش یابد. مسیر کاغذی حذف شد."

توئیت خاندوزی

سید عباس موسوی، سفیر ایران در آذربایجان درباره توافقات سران دو کشور در عشق آباد نوشت:

" سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو برای پیگیری توافقات دیدار روز گذشته سران دو کشور در عشق آباد با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد

یک روز پس از دیدار پربار روسای محترم ج. ا. ایران و ج. آذربایجان، برای پیگیری و اجرایی شدن توافقات سران بویژه در حوزه #اقتصادی با آقای شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر دیدار کردم. دو کشور همسایه ایران و آذربایجان دستکم ۱۵ پروژه مهم در حال بهره برداری یا اجرا دارند که آخرین وضعیت آن‌ها بررسی شد."

پست موسوی

انتهای پیام/

نظر شما