شناسهٔ خبر: 51116472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان شد؛

کتاب عزیز بازگوکننده تجربیات یک پیرزن حکیم

نجفی گفت: در این رمان عزیز جایگاه بزرگترهای حکیم و رفتارهای سالمندان عاقل در رفع مشکلات جوانان را به تصویر کشیده ام.

صاحب‌خبر -

سعید نجفی  نویسنده کتاب عزیز در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، با اشاره به موضوع کتاب گفت: رمان عزیز تقریباً کتاب عاشقانه است، منتها اجتماعی واقعی و حقیقی است. مسائلی که جوانان روزانه با آن مبتلا هستند،اما نقش حکیمانه یک پیرزن با بیان و ارائه تجربیات گذشته  اگر با یک لحن و متد درست در زندگی جوانان و مشکلات دخالت کند، می تواند اثرگذار و مفید باشد.

وی افزود: در این رمان خواسته ام جایگاه بزرگترهای حکیم و رفتارهای سالمندان عاقل در رفع مشکلات جوانان را به تصویر بکشم، رمان براساس واقعیت است و من آن ها را پردازش کرده ام، اصل موضوع حقیقت دارم و ماجراهای مادربزرگم است.

نجفی با اشاره به پیام کتاب به خوانندگان، اظهار داشت: تحکیم خانواده، تثبیت جایگاه بزرگترها در خانواده، روش اثرگذار برای جوانان که با نصیحت فرق دارد و بیان تجربیات به جای نصیحت از پیام های این رمان است که در قالب داستان به مخاطب منتقل می شود.

نویسنده کتاب عزیز اذعان کرد: صحنه های و چالش های مختلفی در قالب داستان شکل می گیرد منتها راوی هر بخش متفاوت است، این کتاب شامل 250 صفحه و توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است. مخاطب اصلی کتاب نوجوان و جوان می باشد.

وی با بیان اینکه نوسیندگی در دنیای امروز به مراتب راحتر از گذشته است، خاطرنشان کرد: به نظر من این زمانه از هر زمان دیگری برای شکوفایی استعدادها فراهم است، شاید قبلا می گفتیم حمایت هایی لازم است اما امروز عرصه فراهم تر است، کلاس های مختلفی در راستای نویسندگی در دنیای حضوری و مجازی ارائه می گردد، سایت هایی وجود دارد که مطالب و نوشته جات ما را نقد می کنند و فضا برای شکوفایی استعداد به خوبی فراهم است اما تنها چیزی که این بین حجاب می شود عدم اعتماد به نفس است.

نجفی ادامه داد: برای نویسندگی حتی کتابها و سایت هایی وجود دارد که از صفر و از مرحله ابتدایی با نویسندگان جوان همراهی می کنند، اگر همت داشت و حرکت کرد فضایی بیرونی  تا حدودی برای انتشار مساعد است.

در معرفی کتاب می خوانید...

عزیز، اولین رمان سعید نجفی، یک عاشقانه_ اجتماعی است که حول محور پیرزنی خوش مشرب، که با نوه خود،در خانه ای دوطبقه در یکی از محلات قدیمی تهران زندگی می کند،شکل گرفته است. مستاجرهای جدید این پیرزن،چهار دختر دانشجو هستند و حضور آنها منجر به حوادثی میشود که داستان را پیش می برد.نویسنده سعی برآن دارد،تا با روایت خاطراتی از پیرزن،که همه او را عزیز صدا میزنند،پلی از گذشته به حال زده،و یادآوری کند،حضور افراد سالمند در کنار نسل جوان،نه تنها،الزاما کسالت آور نیست،بلکه در بسیاری از موارد،تجربیات ایشان راهگشاست.پرداختن به حال و هوای مجالس مذهبی و مراسمات آیینی، از دیگر ویژگیهای این رمان است که نویسنده،از تجربیات شخصی خود در این زمینه بهره برده است.

داستان به زبان عامیانه است و دیالوگ ها،ساده اما دلنشین هستند…
انتشارات کتاب نیستان رمان عزیز را در ۲۵۲ صفحه و قطع رقعی به بازار نشر عرضه کرده است.

نظر شما