شناسهٔ خبر: 51116129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش گردان‌های حزب الله عراق به اعلام نتایج تحقیقات ترور نافرجام الکاظمی

گردان‌های حزب الله عراق گزارش ارائه شده از تلاش نافرجام برای ترور نخست وزیر این کشور را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: گردان‌های حزب الله عراق درباره گزارش ارائه شده از تلاش نافرجام برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور، تاکید کرد: مقامات امنیتی و سیاسی و سفرای کشور‌های بزرگ می‌دانند که عملیات هدف قرار گرفتن خانه مصطفی الکاظمی، ساختگی است. الکاظمی در زمان وقوع انفجار ساختگی در خانه اش حضور نداشت. ما خواهان اثبات حضور الکاظمی در زمان وقوع انفجار ساختگی از طریق انتشار تصاویر دوربین‌ها هستیم.

گردان‌های حزب الله با صدور بیانیه ای افزود: ما خواهان انتشار تصاویر شش دوربین داخل خانه الکاظمی در زمان اصابت موشک هستیم. قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد از ماده منفجره سی ۴ استفاده شده است، اما کارشناسان فنی تاکید می‌کنند از این ماده منفجره در موشک‌ها استفاده نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: شهادت همسایگان خانه الکاظمی که قابل اعتماد هستند، کجاست؟ تصاویر رادار‌های آمریکایی که در زمان وقوع انفجار، آسمان منطقه الخضراء را زیر نظر داشتند، کجاست؟ مجروحان از خدمتکاران و همراهان و مشاوران مصطفی الکاظمی کجا هستند و در کجا درمان شدند و هویت آن‌ها چیست؟ درباره سلامت افسران مامور تحقیقات هشدار می‌دهیم و سرنوشت آن‌ها باید مشخص شود.

در این بیانیه آمده است: آماده مشارکت در تحقیقات فنی هستیم که پیشتر درباره آن توافق شده بود.آنچه در انتخابات اخیر پارلمانی رخ داد، بزرگترین عملیات کلاهبرداری و فریب در تاریخ عراق بود. حقوق شهدا و مجروحان از معترضان به تقلب، هدر نخواهد رفت.

پیش از این قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق از نتایج تحقیقات درباره حمله تروریستی ماه گذشته به خانه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور خبر داد.

ماه پیش بود که منابع عراقی اعلام کردند که منزل الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفته که این تلاش ناکام مانده و وی سالم ماند.

بر اساس این بیانیه، سوء قصد علیه نخست وزیر، توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده بود که قصد داشت اقامتگاه وی را در منطقه سبز بغداد هدف قرار دهد، اما این عملیات نافرجام ماند و آسیبی به وی نرسید.

انتهای پیام/

نظر شما