شناسهٔ خبر: 51116024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل اوقاف گلستان: جامعه باید به سمت و سوی وقف‌ با نیازهای روز هدایت شود

گروه استان‌ها - مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان گفت: نقش رسانه در جهت‌دهی به ترویج فرهنگ وقف بسیار اثربخش است و با همراهی صداوسیما می‌توانیم نیازهای روز جامعه را به ایجاد وقف جدید سوق دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در دیدار با رئیس صداوسیمای مرکز استان اظهار داشت: نقش رسانه در جهت‌دهی به ترویج فرهنگ وقف بسیار اثربخش است و با همراهی صداوسیما خواهیم توانست نیازهای روز جامعه را به ایجاد وقف جدید سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت وقف در نظام اقتصادی گفت: استان گلستان جایگاه پنجم موقوفات را در کشور به خود اختصاص داده و صدا و سیمای گلستان در گسترش و بازتولید ارزش‌های دینی در استان نقش مهمی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان افزود: صداوسیما در صیانت از ارزش‌های اخلاقی، حراست از بنیان خانواده‌ها، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و انتقال آن به جوانان و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در قالب جنگ نرم فرهنگی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی عنوان داشت: نیاز امروز جامعه ما نیت‌های جدید بر اساس مسائل روز است که رسیدن به این هدف مستلزم فرهنگ سازی است و برای فرهنگ سازی بهترین راه همکاری رسانه ملی واستانی است.

محمد منتظرحجت، مدیر کل صدا و سیمای استان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه وقف در اسلام و جایگاه امام زادگان در فرهنگ عمومی جامعه از ساخت و تولید برنامه‌های ثابت و مشارکتی با موضوع توسعه فرهنگ وقف، معرفی امامزادگان و مراسمات ملی و مذهبی به صورت ی حرکت جهادی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل دستگاه‌های فرهنگی قطعا موجب هم افزایی در حوزه فرهنگ می‌شود افزود: هرقدر دستگاه‌های فرهنگی تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند می‌توانند مثبت‌تر عمل کنند و صدا و سیمای گلستان در این خصوص برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

منتظرحجت به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه جوانان و نوجوانان اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی کشور باید برای این حوزه و قشر مهم و تأثیرگذار در آینده جامعه برنامه مدونی داشته باشند و رسانه‌ملی و استانی در راستای آگاه‌سازی مردم در این زمینه هم افزایی چشمگیری داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در هدایت و جهت‌دهی به نیت واقفان و رویکرد اجتماعی و نیازهای روز جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ ساختن کارهای نمایشی کوتاه در امر وقف، اشاره به واقفان بزرگ در ساختار نمایشی و داستانی، تهیه فیلم، تهیه مستند، پخش سخنرانی مراجع و علما در ارتباط با وقف را از جمله برنامه‌های صدا و سیما بیان کرد.

انتهای پیام/581/ش

نظر شما