شناسهٔ خبر: 51115842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیش از ۴ هزار شرکت از خدمات فن‌بازار‌ها استفاده می‌کنند

شرکت‌ها برای توسعه بازار محصولات فناورانه به مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمندند که این امر توسط فن‌بازار‌ها قابل انجام است

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خدماتی برای توسعه بازار فناوری در شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به کمک بروکرها و کارگزاری‌ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

فن بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را بازی می‌کنند. در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را نمایش دهند و برای آن‌ها بازاریابی کنند.

خاستگاه فن‌بازار‌ها را کشور‌های شرقی آسیا می‌دانند، کشورهایی، چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌کنگ» که از یک دهه قبل برای تامین نیاز‌های فناورانه خود به به ایجاد فن بازار‌ها کردند. اما این مفهوم نوین فناورانه سال ۸۱ در ایران متولد شد و از آن زمان تاکنون یعنی طی ۲۰ سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

این خدمات تاکنون به ۴ هزار و ۳۴۲ شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است و ۱۴ هزار و ۷۹ محصول نیز در این شبکه ارائه شده است. در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار دارد.

اجرای برنامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی، ایجاد شبکه گسترده فن‌بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی، راه‌اندازی شبکه کارگزاران حرفه‌ای تبادل فناوری و سایر ابزار‌های قانونی، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور به عنوان مهم‌ترین ماموریت‌ها توسط شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.

نظر شما