شناسهٔ خبر: 51115767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

خالد السفیانی:

مردم مغرب پروژه عادی‌سازی را ساقط خواهند کرد/ در کنار حزب‌الله و حماس هستیم

السفیانی هماهنگ کننده عمومی کنفرانس ملی اسلامی ضمن تاکید بر موضع ملت مغرب در رد هرگونه عادی سازی با اشغالگران اعلام کرد که آزادسازی فلسطین تنها مسئله زمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، از هفته گذشته تاکنون صد‌ها تن از مردم مغرب پس از سفر «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور، در اعتراض به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر، در شهر‌های مغرب تظاهرات برگزار کردند.

با فراخوان «جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مغرب» برای تظاهرات و تجمع در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، صد‌ها مغربی روز دوشنبه در تجمع‌هایی اعتراضی علیه عادی‌سازی روابط با اشغالگران شرکت کردند.

مخالفت مغربی‌ها با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل

جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مغرب که یک نهاد غیردولتی است، در بیانیه‌ای تعداد شهر‌هایی را که در آن‌ها تظاهرات اعتراضی برگزار شد، ۳۶ شهر اعلام کرد.

در همین زمینه «خالد السفیانی» هماهنگ کننده عمومی کنفرانس ملی -اسلامی، وکیل و سیاستمدار سرشناس مغربی ابتدا به موضع ملی مغرب در رد هرگونه عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداخت و گفت، اتفاقاتی که در مغرب می‌افتد و مشارکت ده‌ها شهر و روستای مغرب در فعالیت‌های مربوط به مقابله با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های مستمر مغربی‌ها برای حمایت از فلسطین و ملت آن و رد سازشکاران و هرگونه عادی سازی با رژیم اشغالگر است.

خالد السفیانی در ادامه گفتگو فعالیت‌هایی را که همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در ده‌ها شهر مغرب در جریان است را بهترین پاسخ به رویکرد عادی سازی مقامات مغرب و بهترین تعبیر از اینکه ملت مغرب بخشی از فلسطین هستند و فلسطین بخشی از ملت مغرب است دانسته و تاکید کرد، وظیفه ملت مغرب مشارکت همه جانبه در روند آزادسازی فلسطین از شر اشغالگری اسرائیل است.

وی با بیان اینکه شعار مردم مغرب در راهپیمایی‌های میلیونی آن‌ها طی سال‌های گذشته این بود که «فلسطین امانت است و عادی‌سازی، خیانت» افزود، این موضع ملت مغرب (در حمایت از فلسطین) صرفا مربوط به امروز نیست.

جنگ با رژیم صهیونیستی و سازشکاران همچنان ادامه دارد

هماهنگ کننده عمومی کنفرانس ملی -اسلامی تصریح کرد، ما به همان اندازه که از گام‌های عادی سازی مقامات مغرب با رژیم صهیونیستی شوکه شدیم، مطمئن هستیم که مردم مغرب پروژه عادی سازی را ساقط خواهند کرد. همانند اتفاقی که در اوایل دهه ۹۰ قرن گذشته افتاد و مقامات مغرب مجبور شدند دفتر ارتباط اسرائیل در «رباط» پایتخت مغرب را ببندند و روابط با تل‌آویو را قطع کنند. همچنین باید بگوییم که جنگ با رژیم صهیونیستی و سازشکاران همچنان ادامه دارد.

خالد السفیانی در پیامی خطاب به ملت فلسطین گفت، همه مردم آزاده و شریف جهان فلسطینی‌ها را پیشگام مقابله با پروژه سرطانی صهیونیستی برای سرنگونی آن می‌دانند.

آزادسازی فلسطین تنها مسئله زمان است

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که مردم مغرب و همه ملت‌های عربی و اسلامی در کنار مسئله فلسطین و مخالف پروژه عادی سازی و دادن هرگونه حق حیات به موجودیت صهیونیستی هستند. به ویژه اینکه حامی اصلی این رژیم یعنی ایالات متحده درحال فروپاشی بوده و در ضعیف‌ترین حالت خود قرار گرفته و به تبع آن رژیم صهیونیستی نیز در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار گرفته است. مسئله آزادسازی فلسطین به دست فرزندان این سرزمین تنها مسئله زمان است.

خالد السفیانی همچنین به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر و بازداشت شدگان فلسطینی به دلیل مقاومت و استواری خود و دستاوردی که از طریق نبرد‌های اعتصاب غذا با شکم خالی علیه صهیونیسم و پروژه سرطانی آن محقق کردند، درود فرستاد.

واکنش به تصمیم خصمانه انگلیس و استرالیا علیه حماس و حزب الله

این مقام کنفرانس ملی -اسلامی در ادامه گفتگو با تسنیم تاکید کرد که بعد از تصمیم انگلیس برای قرار دادن جنبش حماس فلسطین در لیست سازمان‌های تروریستی و همچنین تصمیم مشابه استرالیا ضد حزب الله، با رهبران هر دو جنبش تماس گرفته و به آن‌ها تبریک گفت؛ چرا که این اقدامات خصمانه استرالیا و انگلیس همچون مدال افتتخاری بر سینه حماس و حزب الله و رهبران آنهاست.

وی تاکید کرد، ما به همان اندازه که تصمیم لندن برای قرار دادن حماس در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرده و این تصمیم را ادامه تروریسم انگلیس ضد ملت فلسطین و ادامه بیانیه شوم «بالفور» و تصمیم برای تجزیه فلسطین می‌دانیم؛ تصمیم استرالیا ضد حزب‌الله را نیز محکوم می‌کنیم و تاکید داریم که حزب الله و حماس در مسیر درست حرکت می‌کنند.

در کنار حماس و حزب الله هستیم

وی در پایان به ضرورت مقابله با استرالیا و انگلیس اشاره کرده و گفت، ما در کنار حماس و حزب الله هستیم و با همه توان از آن‌ها حمایت می‌کنیم. آن‌ها (انگلیس و استرالیا) هر کاری که می‌خواهند بکنند و ما را مجازات کنند؛ چرا که مجازات آن‌ها همچون مدال افتخاری بر سینه ما خواهد بود./۹۸۸/

منبع: تسنیم

نظر شما