شناسهٔ خبر: 51115089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتائب حزب‌الله عراق سوء قصد به جان نخست‌وزیر این کشور را ساختگی دانست

تهران – ایرنا – کتائب حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای سوء قصد اخیر علیه مصطفی الکاظمی نخست وزیر را " ساختگی " ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه شبکه تلویزیونی المیادین ، در بخشی از این بیانیه آمده است : مقامات امنیتی و سیاسی و سفرای کشورهای بزرگ می دانند که عملیات هدف قرار دادن منزل کاظمی ساختگی بوده است و نخست وزیر در هنگام وقوع انفجار ساختگی در منزل خود حضور نداشت.

این تشکل عراقی  اعلام کرد که برای به اثبات رسیدن حضور کاظمی در منزل خود هنگام وقوع انفجار ساختگی، تصاویر ضبط شده توسط ۶ دوربین نصب شده را منتشر کنند.

بیانیه مزبور از دولت عراق خواست تا برای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن حزب الله در عملیات سوء قصد به جان نخست وزیر به این چند پرسش مهم پاسخ دهد که عبارتند از : 
اول: اظهارات و اطلاعات ارائه شده توسط همسایه های قابل اعتماد کاظمی کجا ثبت و درج شده است؟ 
دوم : تصاویر رادارهای هواپیماهای آمریکایی که در هنگام وقوع انفجار بر فراز منطقه الخضراء حضور داشتند، کجاست ؟ 
سوم : نیروهای خدماتی و همراهان و مشاوران کاظمی که در این حادثه زخمی شده اند، چه کسانی هستند و کجا بستری شده اند؟ 
حزب الله عراق در ادامه بر لزوم حفظ جان افسران مسئول تحقیق و پی بردن به سرنوشت شان تاکید کرد. 
حزب الله عراق با تکرار آمادگی خود  جهت مشارکت در تحقیقات فنی ،‌ اعلام کرد که در این مورد قبلا توافق به عمل آمد اما بعدها دولت از تحقق بخشیدن به آن شانه خالی کرد.
حزب الله عراق از نتایج اعلام شده در ارتباط با انتخابات اخیر پارلمانی به عنوان بزرگ ترین اقدام فریب کارانه در تاریخ این کشور یاد کرد.
این تشکیلات عراقی در پایان بیانیه خود تاکید کرد: حقوق حقه شهدا و مجروحان صحنه های تحصن مخالف تقلب صورت گرفته در انتخابات پارلمانی هدر نخواهد رفت.

نظر شما