شناسهٔ خبر: 51114881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر خارجه سوریه: فضای عربی مثبتی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که فضای عربی مثبتی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد و منتظر فضای مثبت‌تری طی روزها و هفته‌ها و ماه‌های آتی خواهیم بود.

به گزارش شفقنا از ایسنا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با «سما» گفت: تحرکاتی به سوی دمشق و اظهاراتی از خارج دمشق درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد اگرچه سوریه درخواست رسمی در این باره دریافت کرده است. فضای درستی وجود دارد و هر روز این فضا مثبت‌تر می‌شود. مواضعی در سطوح مختلف درباره حل اوضاع سوریه وجود دارد و این بسیار مهم است.

وی به دستاوردهای ارتش سوریه و پایداری اسطوره‌ای مردم این کشور به رغم ویرانی و تروریسم و قتل و توطئه اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال گذشت بدون اینکه این جنگ به اهدافی که می‌خواست برسد. نقش اساسی در تمام دستاوردهایی که محقق شد به ارتش سوریه و پایداری آن بازمی‌گردد. سوریه با پایداری خودش در مقابله با تروریسم درس‌هایی به دیگران داد.

مقداد گفت: هر انسان عاقلی چه رهبر باشد و چه در یک هیئت دولتی مسؤول باشد یا در یک هیئت بین المللی یا در نهادهای غیردولتی باید به این نتیجه برسد که این جنگی که با هدف از بین بردن سوریه و خدمت به اهداف اصلی اسرائیل در منطقه رخ داد، شکست خورده است. به رغم تمام مسائل ما شاهد فضای مثبتی هستیم و منتظر فضای مثبت‌تری طی روزها و هفته‌ها و ماه‌های آتی خواهیم بود.

نظر شما