شناسهٔ خبر: 51114636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رونمایی از اعلان دو فیلم و انتشار یک تیزر

پوسترهای فیلم سینمایی «بندر بند» و مستند «آن شب» در آستانه اکران عمومی و جشنواره‌ای رونمایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پوستر رسمی فیلم سینمایی «بندر بند» ساخته منیژه حکمت که از 10 آذر اکران خود را در سینماهای سراسر کشور و نیز سینماهای هنر و تجربه آغاز می‌کند با طراحی فرهاد فزونی رونمایی شد. 

فزونی که بیشتر با کارهای تایپوگرافی‌اش شناخته می‌شود، این‌بار پوستری برای فیلم «بندر بند» طراحی کرده که عوامل فیلم فضای تصویرسازی در آن را یادآور گرافیک صفحه‌های گرام ۳۳ دور می‌دانند. 

در این پوستر چهره‌ رضا کولغانی بازیگر فیلم تصویرسازی شده‌ است. رضا کولغانی که به عنوان خواننده‌ گروه موسیقی داماهی شناخته‌ می‌شود، در این فیلم در نقش یکی از اعضای گروه موسیقی‌ با نام «بندربند» بازی می‌کند. 

رونمایی از اعلان دو فیلم

فرهاد فزونی که در این فیلم با عنوان کارگردان هنری همکاری کرده و طراحی صحنه، طراحی تیتراژ و گرافیک این فیلم را با همراهی استودیوتهران برعهده داشته است، پیش‌تر نیز به تجربه‌های متفاوتی از جمله نویسندگی، مجسمه‌سازی و کارگردانی تئاتر دست زده‌ است. او علاوه بر چند جایزه بین‌المللی در زمینه‌ گرافیک، در جشنواره‌ تئاتر فجر نیز کاندیدای بهترین کارگردانی و بهترین نمایشنامه شده‌ و جایزه‌ بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرده‌ است. 

پیش‌فروش بلیت این فیلم سینمایی از 7 آذرماه آغاز شده و در خلاصه داستان آن آمده است: یک بند کوچک موسیقی از شهرستان‌های دور جنوب ایران قصد دارند بعد از مدت‌ها در یک کافی‌شاپ در تهران وارد یک رقابت غیر رسمی شوند. مهلا به همراه سایر اعضای بندر بند، همسرش و یکی از نزدیکترین دوستان‌شان سفر خود را از یک استان جنوبی به تهران آغاز می‌کنند، آن هم درست زمانی که همه داشته‌های خود را در سیل از دست داده‌اند...

پخش بین‌المللی این فیلم سینمایی برعهده شرکت ایریماژ است. 

جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته و جایزه نتپک جشنواره فیلم‌های کوهستانی اولجو از جمله افتخارات «بندر بند» است که تاکنون در بیش از سی رویداد سینمایی ازجمله جشنواره‌های تورنتو، زوریخ، میل ولی، هاینان و…به نمایش درآمده است. 

رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهلا موسوی و پگاه آهنگرانی بازیگران «بندر بند» هستند. 

دیگر عوامل فیلم عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: منیژه حکمت و مصطفی زندی، کارگردان هنری: فرهاد فزونی، مدیر فیلمبرداری: سجاد آورند، تدوین: نوید توحیدی، موسیقی متن: فرشاد فزونی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه و گرافیک: فرهاد فزونی، طراح لباس: ندا نصر، صدابردار: محمدحسین کاوه، مدیرتولید: جعفر عروجی، جانشین تولید: داریوش حکمت، پشتیبانی تولید: افروز شادکی، محصول بامداد فیلم و کپ فیلم و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی با همراهی سپیده شریعت‌رضوی.

****

همچنین پوستر و تیزر فیلم مستند «آن شب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا قاسمی زواره که در بخش مسابقه ملی فیلم‌های نیمه بلند پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» حضور دارد، منتشر شد.

این فیلم مستند که به موضوع خرید و فروش نوزاد می‌پردازد و به صورت موبایلی فیلمبرداری شده است، یازدهمین فیلم مینا قاسمی زواره محسوب می‌شود. وی ساخت 4 فیلم کوتاه داستانی و 6 فیلم مستند بلند، نیمه بلند و گزارشی را در کارنامه خود دارد.

رونمایی از اعلان دو فیلم

در خلاصه داستان «آن شب»  آمده است: «این فیلم مستند روایتی از ورود ناگهانی یک مادر با نوزادش به مددسرای بانوان است که مدیر مرکز برای جلوگیری از فروش نوزاد به وسیله مادر تلاش می‌کند او به شیرخوارگاه تحویل دهد است اما با چالش‌های بسیاری روبه رو می‌شود..»

فهرست عوامل فیلم مستند «آن شب» عبارت است از: طراح و کارگردان: مینا قاسمی زواره، دستیار کارگردان: فاطمه زهرا قاسمی، فیلمبردار: مینا قاسمی زواره، تدوین و صداگذاری: مسعود ساکی، پژوهش: مینا قاسمی‌زواره و مرجان حسینی، مدیرتولید: محسن امین، گرافیک: مصطفی حسن‌بیگی، مترجم: مهرناز الماسی، روابط عمومی: آزاده فضلی، تهیه کننده: مینا قاسمی زواره، تولید شده در گروه هنری میناذر.

انتهای پیام

نظر شما