شناسهٔ خبر: 51113950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهاد اسلامی:

امارات «پدر خوانده» عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌هاست

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امارات را که به دنبال تشویق کشور‌های منطقه به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌هاست، پدرخوانده این پروژه خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تغییر موضع «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه در حمایت از آرمان فلسطین و اعلام آمادگی برای بهبود روابط با رژیم اشغالگر قدس درست بعد از سفر ولیعهد امارات به این کشور گفت: امارات «پدرخوانده» پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر است.

«داوود شهاب» رئیس دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری المیادین با انتقاد از این رویکرد اردوغان که عجولانه وارد روند عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شده، اعلام کرد: واضح است که امارات نقش مهمی را برای چانه‌زنی با کشور‌های منطقه در خصوص عادی‌سازی ایفا می‌کند.

«محمد بن زاید» ولیعهد امارات هفته گذشته بعد از ده سال اختلاف و تنش به آنکارا، پایتخت ترکیه سفر و با اردوغان دیدار کرد. آنکارا و ابوظبی در جریان سفر بن زاید به ترکیه قرارداد‌هایی را برای سرمایه گذاری میلیارد‌ها دلاری امضا کردند و اردوغان این امر را نویدبخش عصر جدیدی در روابط این دو کشور عنوان کرد.

منابع ترکیه‌ای و اماراتی در خصوص ابعاد این سفر اعلام کردند که در راستای همین ارتباط با سفر متقابل اردوغان به ابوظبی قرارداد‌هایی در زمینه‌های انرژی، سرمایه گذاری‌های فناوری، بنادر دریایی و لجستیک امضا خواهد شد.

پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای از انزوا درآوردن رژیم صهیونیستی در منطقه شروع شد. ابتدا آمریکا با وعده‌های بسیار امارات را راضی به عادی‌سازی روابط کرد و بعد از آن کشور‌های بحرین، سودان و مراکش به دام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی افتادند.

پیش از این هم حجت‌الاسلام «ابراهیم رئیسی» در دیدار با فرستاده ویژه امارات به کشورمان با بیان اینکه ایران دوست واقعی کشور‌های منطقه است حمایت از مردم مظلوم فلسطین را بعنوان نمونه‌ای از دوستی واقعی مردم ایران یاد کرده و از کشور‌های مسلمان و عرب نیز خواست در انجام وظیفه دینی و انسانی خود درباره مردم فلسطین پیش‌قدم باشند.

انتهای پیام/

نظر شما