شناسهٔ خبر: 51113376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی وزرای خارجه ناتو برای مذاکره درباره تحولات روسیه و اوکراین

وزرای خارجه ناتو سه‌شنبه درباره انگیزه اصلی پوتین برای افزایش تعداد نظامیان روسی در مرزهای اوکراین بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بلاروس اعلام کرده است که به رزمایش مشترک با روسیه ملحق خواهد شد، وزرای خارجه ناتو قصد دارند امروز سه‌شنبه درباره انگیزه اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افزایش نظامیان این کشور در مرزهای اوکراین مذاکره کنند.

 

قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت اطلاعاتی ایالات متحده در اوکراین و مرز مشترک این کشور با روسیه، اطلاعات و جزئیات بیشتری را در اختیار سایر وزرای خارجه ناتو قرار دهد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دراین‌باره گفت: ما هیچ گونه اطلاعاتی درباره انگیزه‌های روسیه نداریم ولی چیزی که می‌دانیم این است که یک تمرکز غیرعادی از نیروهای ارتش روسیه در نزدیکی مرز اوکراین به چشم می‌خورد. ما شاهد تدارکات سنگین هستیم، ما واحدهای زرهی، پهپادها، سامانه‌های جنگ الکترونیک و ده‌هزار نیروی نظامی آماده‌رزم روسی را مشاهده می‌کنیم.

مقام‌های غربی می‌گویند، تعداد نظامیان روسی در نزدیکی مرز اوکراین در ماه می به بیش از 100 هزار نفر رسیده که این بالاترین رقم از زمان الحاق کریمه به خاک روسیه در سال 2014 میلادی است.

انتهای پیام/+

نظر شما