شناسهٔ خبر: 51110029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت مغرب تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین را سرکوب کرد

مغرب که هفته گذشته میزبان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود، تظاهرات مردمی در اعلام همبستگی با ملت فلسطین را سرکوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی مغرب دوشنبه شب (دیشب) تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در رباط پایتخت این کشور را سرکوب کردند.

این تظاهرات بنابه دعوت «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و ضد التطبیع» (جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان سعی داشتند به سمت میدان مقابل پارلمان در مرکز رباط راهپیمایی کرده و ضمن همبستگی با فلسطین، عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی را محکوم کنند که نیروهای امنیتی مانع آن‌ها شدند.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، با وجود ممانعت نیروهای امنیتی مغرب، تظاهرات‌کنندگان شعارهایی در همبستگی با ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچون «جانم فدای فلسطین»، «فلسطین امانت است و سازش خیانت»، «ملت خواهان برچیده شدن سازش است»، «مغرب و فلسطین ملت واحد هستند» سر دادند.

نیروهای امنیتی مغرب تظاهرات مشابه مردمی در طنجه، خنیفره، تطوان، زایو و ... را سرکوب کردند.

در همین ارتباط عضو دبیرخانه ملی «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و لمناهضة التطبیع» ضمن محکوم کردن این اقدام نیروهای امنیتی مغرب تأکید کرد که ملت مغرب پایبند به حمایت از ملت فلسطین و سرنگونی همه اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

سه‌شنبه هفته گذشته «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفری به مغرب با مقامات این کشور دیدار و دو توافقنامه امنیتی و نظامی امضا کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.

انتهای پیام/ص

نظر شما