شناسهٔ خبر: 51109115 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یاوری: سپاهان با نویدکیا در مسیر خوبی قدم بر می‌دارد/ برخی برای تضعیف رقبا بازیکن می‌خرند

کارشناس فوتبال در مورد کیفیت فنی سپاهان و صدرنشینی این تیم صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد یاوری در گفتگوی تلفنی با میز هوادار «سلام تهران» با اشاره به صدرنشینی سپاهان، گفت: وقتی از رأس هرم کار با برنامه‌ریزی درست و حرفه‌ای انجام می‌شود، شرایط خوبی در دیگر بخش‌ها به وجود می‌آید. سپاهان دارای انسجام مدیریتی، هیأت مدیره ورزشی و مدیرعاملی است که همه او را می‌شناسند. این عوامل باعث می‌شود تا تیم شرایطی خوبی داشته باشد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به حضور محرم نویدکیا و ارائه تفکرات جدید و حرفه‌ای، گفت: از سال گذشته شاهد بودیم که سپاهان مسیر خوبی را طی کرده است و اگر اتفاقاتی برای این تیم پیش نمی‌آمد می‌توانست قهرمان شود.

یاوری با بیان اینکه سپاهان در سال جاری به جمع‌بندی خوبی رسیده است، توضیح داد: بعضی از مربیان، بازیکنان را جذب می‌کنند تا در تیم‌های دیگر نباشند و آنها تضعیف شوند. یعنی براساس برنامه تاکتیکی تیم خود، بازیکن نمی‌گیرند.

وی با اشاره به آموزش بازیکنان در پست‌های تخصصی در فوتبال مدرن، تصریح کرد: خوشبختانه امسال سپاهان یک گزینش خوب از پست‌هایی که نیاز به بازیکن دارد، داشته است. بازیکن‌هایی مثل ریگی، مقانلو و احمدزاده توانستند در کنار بقیه نفرات، تیم کاملی بسازند و اهداف تاکتیکی تیم به طور کامل در زمین اجرا می‌شود و سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است.

مربی سابق تیم‌های ملی در رده پایه، مهمترین شاخصه محرم نویدکیا را صداقت با بازیکنان دانست و با اشاره به افت سپاهان در کسب نتیجه اظهار داشت: با توجه به نوع بازی سپاهان و تیم‌هایی که در برابرش قرار گرفتند و با ۳ دفاع مرکزی، ۲ بازیکن در کناره‌های خط و ۲ بازیکن در هافبک، راه سپاهان بسته شد. روش سپاهان این است که هرجا توپ از دست می‌دهد، بلافاصله حمله می‌کند و توپ بیشتر در زمین حریف است. سپاهان بعد از تغییر تاکتیکی در برابر فجر سپاسی، توپ را در اختیار حریف قرار می‌دهد، عقب می‌نشیند و از فضای پشت دفاع استفاده می‌کند‌. کاری که در دو بازی با تراکتور و ذوب‌آهن انجام نداد.

پیشکسوت باشگاه سپاهان، تیم نساجی را غیرقابل پیش‌بینی دانست و گفت: نتایج این تیم در نیم فصل گذشته خوب و بالای جدول بوده است. امسال با ۳ دفاع بازی می‌کند و در ضدحمله فوق‌العاده است.

نظر شما