شناسهٔ خبر: 51108881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو تیم ملی والیبال نشسته:

غیبت والیبال نشسته زنان ایران در پارالمپیک توکیو جبران می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - ملی‌پوش باسابقه والیبال نشسته زنان گفت که حضور در مسابقات جهانی چین و پاراآسیایی هانگژو فرصت دفاع از اعتبار والیبال نشسته زنان ایران و گامی بلند برای جبران غیبت در پارالمپیک توکیو است.

صاحب‌خبر -

زهرا دانایی‌طوس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: والیبال نشسته زنان ایران با وجود شایستگی از حضور در پارالمپیک توکیو بازماند اما امیدواریم با ترکیبی از ورزشکاران جوان و با تجربه، ضمن کسب موفقیت در مسابقات جهانی و پاراآسیایی چین، برای حضور در پارالمپیک فرانسه آماده شویم.

این بانوی ورزشکار اهل گنبدکاووس با قدردانی از حمایت‌ وزارت ورزش و جوانان از بانوان ورزشکار گفت: ورزشکاران معلول در مقایسه با ورزشکاران عادی برای ادامه فعالیت حرفه‌ای به حمایت بیشتری نیاز دارند که فراهم کردن زمینه اشتغال یکی از آن حمایت ها است.

دانایی طوس با سابقه حضور ۱۱ ساله در تیم ملی و کسب چندین افتخار ارزشمند اظهار داشت: مهمترین هدف من در همه این سال ها، افتخار آفرینی برای ایران بدون هیچ چشم‌داشتی بود و هم اینک نیز تمرکز خود را معطوف به انجام تمرینات برای بازی های پیش‌رو کرده‌ام.

وی افزود: ورزشکارانی مثل من باید از طرف مسوولان استانی و شهرستان حمایت شوند چرا که تامین هزینه‌های ورزش حرفه‌ای برای ورزشکاران معلول که برای مخارج روزمره نیازمند حمایت خانواده‌ها هستند بسیار سخت است.

دومین اردوی تیم ملی والیبال نشسته جانبازان و معلولان برای اعزام به مسابقات جهانی چین و پاراآسیایی هانگژو از دهم تا هفدهم آذرماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

زهرا دانایی طوس ورزشکار ۳۸ ساله گنبدی با سابقه ۱۱ سال عضویت در تیم ملی والیبال نشسته زنان، چهار مدال نقره مسابقات پاراآسیایی، عنوان پنجمی مسابقات پارالمپیک و ۱۵ مدال طلا و نقره در لیگ برتر را در کارنامه دارد.

به گزارش ایرنا، استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان کسب کرده که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دو و میدانی است.

گنبدکاووس ورزشکاران ملی پوش جانباز و معلول زیادی از جمله محمد نعمتی، آرش خرمالی و زهرا دانایی‌طوس در رشته والیبال نشسته، فائزه دیبایی در دو و میدانی و عبدالجلیل قرنجیک در رشته بسکتبال با ویلچر دارد.

هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۳۸ هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

نظر شما