شناسهٔ خبر: 51107481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امیکرون؛ جدیدترین و خطرناک ترین ویروس کشف شده کرونا تا آذر 1400

ویروس کرونا طی ۲۱ ماه گذشته بارها دچار جهش شده است. متخصصان سازمان جهانی بهداشت این جهش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. این کارشناسان در روزهای اخیر جهش خطرناکی از ویروس را تایید کردند. امیکرون (Omicron)، جدیدترین سویه کرونا ویروس است. این سویه برای اولین بار در 24 نوامبر 2021 در کشور آفریقای جنوبی مشاهده شد. برای اطلاع از جزییات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

امیکرون جدیدترین سویه کرونا

ویروس کرونا طی ۲۱ ماه گذشته بارها دچار جهش شده است. متخصصان سازمان جهانی بهداشت این جهش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. این کارشناسان در روزهای اخیر جهش خطرناکی از ویروس را تایید کردند. امیکرون (Omicron)، جدیدترین سویه کرونا ویروس است. این سویه برای اولین بار در 24 نوامبر 2021 در کشور آفریقای جنوبی مشاهده شد. برای اطلاع از جزییات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

امیکرون چیست؟

امیکرون جدیدترین جهش ویروس کرونا است که با نام علمی B.1.1.529 شناخته می‌شود. این جهش توسط کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در دسته «سویه‌های نگران کننده» ویروس کرونا قرار گرفت. آفریقای جنوبی و شش کشور همسایه‌اش بیشترین میزان ابتلا به این جهش را گزارش داده‌اند. به احتمال زیاد سرعت انتشار و شدت عفونت سویه امیکرون بسیار قوی و شدیدتر از واریانت‌های قبلی تعیین شده‌است. این جهش ممکن است به شیوع کووید 19 در بسیاری از کشورها دامن بزند. همچنین به سیستم‌های بهداشتی کشورها فشار سنگینی وارد کند. البته نگرانی بیشتر به احتمال پایین آمدن ایمنی واکسن‌ها در مقابل این سویه برمی‌گردد.

تفاوت امیکرون با سایر واریانت‌های ویروس کرونا

ویروس کرونا نوعی پروتئین RNA است. دانشمندان با بررسی امیکرون متوجه 50 جهش خطرناک بر ویروس شدند. حدود 30 جهش آن در پروتئین اسپایک بوجود آمده است. این پروتئین نقش کلیدی در ورود ویروس به سلول‌های بدن میزبان دارند. تحقیقات دانشمندان در حال حاضر بیشتر بر تعیین سرعت انتقال و میزان کشندگی سویه Omicron تمرکز دارد.

تفاوت امیکرون با سایر ویروس‌های کوید ۱۹

منشاء پیدایش واریانت امیکرون

درباره منشا پیدایش این جهش حدس و گمان‌های بسیاری طرح شده است. یکی از دانشمندان موسسه ژنتیک UCL لندن اظهار داشت: « این جهش احتمالا در طول عفونت مزمن در بدن فردی مبتلا به نقص سیستم ایمنی، تکامل یافته است. نقص سیستم ایمنی این فرد ناشی از HIV/AIDS درمان نشده بوده است». آفریقای جنوبی با 8.2 میلیون نفر مبتلا، بیشترین میزان ابتلای جهانی به ایدز را دارد. واریانت بتا، یکی دیگر از سویه‌های نگران کننده ویروس کرونا می‌باشد. این سویه نیز سال گذشته در آفریقای جنوبی به دلیل جهش با ویروس ایدز شایع شد.

کشورهای درگیر سویه امیکرون

یک روز پس از تایید این واریانت، اتحادیه اروپا، ژاپن، آمریکا و کانادا قرنطینه و محدودیت‌های مسافرتی تعیین کردند. با این وجود افرادی مبتلا به این جهش در انگلستان، بلژیک، ایتالیا، آلمان، جمهوری چک، هلند و… شناسایی شدند. طبق گفته وزارت بهداشت تا امروز یکشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۰ هیچ موردی از این سویه در کشور مشاهده نشده‌است. ایران پروازهای خود را به روی کشورهای آفریقاییِ مبتلا محدود کرد. با این حال هنوز این نگرانی وجود دارد که مبتلایانی از کشورهای ثالث وارد ایران شوند.

یکی از اقداماتی که می‌تواند کمی در این دوران خطرناک و پر استرس کرونا، موجب آرامش شما شود؛ بیمه کرونا است. برای خرید بهترین و ارزان‌ترین بیمه کرونا به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/corona

سویه امیکرون چقدر نگران کننده است؟

از زمان تایید این واریانت توسط سازمان جهانی بهداشت، بررسی‌های علمی در سطح دنیا آغاز شد. البته دانشمندان معتقدند که برای گرفتن نتایج دقیق بین چند هفته تا 100 روز زمان نیاز دارند. تاثیرگذاری واکسن‌ها یکی دیگر از نگرانی‌های جهانی گونه Omicron می‌باشد. اکنون مطالعات زیادی برای سنجش میزان تاثیرگذاری واکسن‌های رایج در جریان است.

سویه امیکرون جزو خطرناک ترین سویه‌های کرونا است

درمان بیماری کرونای امیکرون با بیمه کرونا

ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا به امروز جهش‌های زیادی داشته است. سازمان جهانی بهداشت جهش‌های این ویروس را به گروه‌های « سویه‌های نگران کننده» و « سویه‌های مورد توجه» طبقه‌بندی کرد. امیکرون، بعد از جهش‌های آلفا، بتا، گاما و کرونای دلتا در جایگاه پنجم سویه‌های نگران کننده قرار گرفت. بررسی‌ها برای تعیین شدت آسیب‌زایی این واریانت و تاثیرگذاری واکسن بر آن در جریان است. با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمانی این بیماری، ما به شما خرید بیمه کرونا را پیشنهاد می‌دهیم. این خدمت در صفحه محصولات بیمه دات کام عرضه می‌شود. ما در این مقاله تلاش کردیم به همه‌ی پرسش‌های احتمالی شما پاسخ بدهیم. اگر همچنان ابهامی در این باره دارید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان بیمه دات کام در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

منبع سایت بیمه دات کام: (https://bimeh.com)

نظر شما